Păpușa de porțelan – Holly Black (recenzie, Corint Junior)

„Păpușa de porțelan” este o cărticică tare simpatică! Mi-a atras atenția de cum am intrat pe site-ul editurii Corint și nu am ezitat prea mult! Am bifat două puncte dintr-o lovitură. Primul lucru: îmi place să citesc romane pentru copii. Sunt diferite de basmele clasice pe care le citeam noi și par din ce în ce mai atractive. Au ilustrații foarte frumoase și le abordez atunci când mi-e dor de aventură și genunchi juliți. Al doilea: am vrut să mă răzbun pe păpușa de porțelan a bunicii. Era sus pe poliță, mândră își ținea umbrela și aproape că îi vedeam nasul în vânt. Am rugat, m-am tăvălit, bunica nu și nu. Câteva secunde (erau minute, da prea zburau repede), numai în prezența ei și numai pentru a scutura rochița de praf. Cu maximă atenție făceam totul. Toată copilăria mi-am dorit-o. Păpușa de porțelan și o fântână de lemn din care puteai scoate apă. Ah, câte jocuri îmi închipuiam eu!

Mă gândeam că voi citi o cărticică plină de jocuri și năzdrăvănii. Așa a și fost, dar cine credea că o carte pentru copii îmi va da fiori? O fantomă care își cere liniștea, o aventură care implică riscuri și trei copii care nu mai știu ce este real și ce nu. Dacă nu este real atunci de ce o visează pe Eleanor? De ce pare păpușa atât de vie și ce forță îi împinge către locul acela îndepărtat?

Protagoniștii acestui roman sunt trei copii isteți și gata mereu de joacă. Zach este băiatul grupului. El este responsabil de William, spadasinul aventurier. Le plăcea să se joace împreună și inventau ținuturi, situații și tărâmuri îndepărtate. Zach era trist. Tatăl lui revenise acasă după ce le întorsese spatele în urmă cu câțiva ani. Nu dăduse lovitura preconizată și brusc își adusese aminte de familie. Ruptura nu se acoperea cu una cu noi, ba este amplificată de faptul că tatăl lui îi aruncă figurinele preferate la gunoi. Pentru bărbatul matur era inacceptabil ca un copil de doisprezece ani să se joacă cu fetele și să plăsmuiască aventuri. Nu credea că fiul lui va deveni un bărbat în adevăratul sens al cuvântului.

Poppy este cea care dă naștere întregii aventuri. Poppy provenea dintr-o familie prea ocupată pentru a-și mai face și griji pentru copii. Orar nesupravegheat, mese constituite din conserve și zero reguli. Mama lui Poppy cumpărase o păpușă de porțelan de la un târg de vechituri. Era sigură că era prețioasă și că se va îmbogăți cu banii din vânzarea ei. Până atunci, păpușa era Regina tuturor ținuturilor din lumea concepută de cei trei aventurieri. Poppy visează o fetiță blondă, fetița care îi povestește despre viața și moartea ei și care o îndeamnă să caute în interiorul păpușii. Acolo era un sac ce părea să conțină cenușă și fragmente de oase. Cine fusese Eleanor și de ce avea nevoie de liniște? Era real sau Poppy nu mai știa să facă diferența dintre real și imaginar?

Alice locuia cu bunica ei și era motivul principal pentru conflictul dintre aceasta și mătușa fetiței. Ambele luptau pentru custodia ei. Alice era atent supravegheată de bunică și pedepsele pe care le primea de la ea erau legendare și dure pentru un copil de anii ei.

Pentru că nu are curaj să le spună de dispariția figurinelor din povestea lor, Zach se simte nevoit să le însoțească pe fete în ceea ce pare a fi o aventură ușor de dus la capăt, dar planurile lor sunt pe cale să fie deviate teribil de mult. Reușesc să plece la miezul nopții și sunt siguri că vor ajunge înapoi în acea după amiază. Piedicile nu întârzie să apară și copiii sunt nevoiți să se adapteze la noul plan.

Cine fusese Eleanor și care era legătura ei cu păpușa? Cum se termină totul? Aflați voi singuri.

Acțiunea este destul de alertă și copiii sunt ușor de îndrăgit! Este o poveste frumoasă care are și un mesaj puternic: adevărul este cel mai important. Prieteniile puternice pot rezista în ciuda tuturor piedicilor. Vă recomand cărticica!

Romanul a apărut la Editura Corint și poate fi achiziționat de aici.

Este cartonat și are ilustrații tare drăguțe, fontul este unul mare, lucru care facilitează cititul.

Despre carte: