Război în doi (volumul 1) – Mirela B. Florentina (recenzie, Celestium)

Război în doi – Mirela B. Florentina, sau „la pomul lăudat să nu te duci cu sacul”. Știți deja că am peste treizeci de ani și iubirile astea furtunoase nu sunt preferatele mele. Nu cred că vârsta mă împiedică să mă bucur de fiorii primei iubiri, am trecut și eu prin etapele astea. Consider doar că am mai multă maturitate și că am înțeles că un om care te iubește, te respectă. Nu aș mai fi vorbit cu un om care îmi propune, fix la cinci cuvinte după ce m-a cunoscut, să merg cu el în dormitorul liber de la etaj.

Război în doi este cartea care mi-a stârnit război în minte. Nu înțeleg de ce mulți autori de la noi (și in afară, cred că de la ei începe „moda”), nu înțeleg că pe schița unui subiect se brodează, se adaugă culoare, se pune amprenta personală. Nu înțeleg de ce nu există în edituri oameni mai bine pregătiți, editori care să citească un manuscris și care să lanseze un roman pe piață abia după ce e sigur că este „copt” destul. Nu înțeleg de ce nu aleg autorii români să plaseze acțiunea romanul la noi în țară. Faptul că personajul se numește Abygail nu îmi spune nimic despre locul în care s-a născut. Degeaba îți numești personajele așa, dacă nu îmi arăți și locul în care trăiesc, dacă locul acesta nu are vreo semnificație și pentru tot ce se întâmplă de-a lungul cărții. Abygail și Dylan puteau trăi perfect și în România și puteam considera că părinții fuseseră îndrăgostiți de Dallas și nu mai știu ce film. Vă scade din dramatism? Vă face să vă simțiți rușinați? În Constanța, București sau Iași nu mai sunt tineri îndrăgostiți?

33577643_2091361157797255_5418939819088674816_o.jpgDupă fiecare carte citită, închid ochii și mă gândesc la ce am învățat sau ce pot prelua și aplica în viața mea. Din „Război în doi” nu am ce lua. Am învățat că dragostea nu te vindecă, ci te prostește. Abygail (țineți cont că plecăm de la veșnicul clișeu fata bună – băiat rău. Nu am o problemă cu asta, am avut și surprize plăcute. Dar vino cu ceva nou, adu ceva caracteristic, pune amprenta ta.) este fata cea bună. Silitoare, ascultătoare și cuminte. Până când merge la o petrecere alături de Madison, prietena ei cea mai bună, și în zece minute este pe cale să fie violată de două ori. Iese afară, stă patruzeci de minute lângă mașina lui Madison, vine unul dintre cei doi „aproape violatori” și se oferă să o ducă acasă. Ea se urcă, bineînțeles. În mașina lui nu o putea viola. El o duce acasă și deja răsare soarele. Logica unde o fi? Doar dacă petrecerea aia începuse la vreo 3 dimineața sau ea locuia la vreo 300 de km depărtare.

Și nu se oprește totul aici. Abygail începe să își mintă părinții, fuge de acasă noaptea, se ceartă și se împacă cu multimiliardarul Dylan, mare iubitor de curse de mașini. Părinții ei ce fac? Sunt fericiți pentru că fiica lor zâmbește mai des. Tatăl ei îi cere să aleagă cu inima, nu cu mintea. Serios?

Război în doi – o copertă care vrăjește, un conținut care dezamăgește

Pe coperta patru, cineva spunea ceva de haosul din sufletele lor. Greșit. Nu există haos în suflet, poate au unul în cap, nu zic nu. Nu am văzut nimic care să mă emoționeze între ei (cu excepția momentului în care el o duce la un bâlci). Nici morala nu există. Nu una pozitivă, din punctul meu de vedere. E doar una care merge pe principiul „suportați tot ce vă face el. Dacă nu vă lasă singure, dacă nu vă certați de trei ori pe zi, nu e iubire”.

Mi se pare greșit tot conceptul de la care pleacă acest roman. Acțiunea este liniară, previzibilă și insuficient de captivantă pentru mine. Nu e nevoie să citesc și volumul doi pentru a ști la ce să mă aștept. Supărarea mea cea mai mare vine din faptul că autoarea are talent. E debutantă, dar știe să își aleagă cuvintele și replicile nu scârțâie (nu toate). Are câteva inadvertențe de-a lungul textului, dar am apreciat faptul că știe să ofere detalii, păcat că nu a făcut-o fix acolo unde a trebuit.

Îi urez mult succes și o rog să aibă mai multă atenție pe viitor!

Poate povestea va fi mai apreciată de adolescenți (publicul țintă cred că se încadrează între 17-19 ani).

Cartea a apărut la Editura Celestium și poate fi comandată de aici.

Descriere:

Abygail Smith crede că  știe exact ce își dorește de la viață . Însă, după o petrecere la care merge însoțită de cea mai bună prietenă, lumea ei perfectă este zguduită din temelii.

Dylan Turner obține întodeauna ce vrea. Sexy si provocator, băiatul o face să simtă dragostea și pasiunea, dar îi face cunoștință și cu durerea și suferința.

Deși diferiți, pe cei doi îi leagă ceva: haosul din suflete.  Povestea lor este condimentată cu certuri, întâlniri romantice şi despărţiri dureroase. Niciunul nu știe ce vrea, dar ambii își doresc totul.

28 de gânduri despre „Război în doi (volumul 1) – Mirela B. Florentina (recenzie, Celestium)

1. Imi pare rau ca nu ti-a placut cartea. Si eu am 30 de ani si totusi, pentru relaxare, chiar mi-a placut. Intr-adevar, are clisee si nu ai nimic de invatat din ea – plus, sa nu mai zicem ca e total aiurea ca merge cu el din prima, cum ai zis si tu. Dar mie chiar mi s-a parut o carte draguta si relaxanta.

2. E genul de carte publicata pe Wattpad. Ca asta sunt alte sute, cu altfel de nume si cu actiunea inversata. Dar, goale, din care nu ramai cu nimic, pe care le uiti instant.
    Tot raul spre bine, astfel de carti ne fac sa apreciem mai tare cartile cu adevarat bune, din care invatam ceva si ne raman in minte si in suflet.

3. Subscriu la tot ceea ce ai spus despre acest volum, deși eu nu sunt departe de cei 19 ani. :)) Înțeleg că e debutantă și chiar are ceva potențial, dacă se ține de treabă și o să știe să-și fructifice roadele. Eu sper totuși că vor fi unele schimbări în următoarea parte, că vom avea parte de o lectură mult mai interesantă și că ne va lipsi de atâta naivitate în jurul protagonistei.

4. Recenzia ta e mai sinceră decât a mea, care la un moment dat pornise o revoltă pe Facebook. Din tot ce am zis eu acolo, oamenii au inteles că am ceva personal cu autoarea și că o denigrez. :))
    Dacă nu mă înșel, autoarea zice la un moment dat că tatăl lui Dylan este cel mai bogat om din New York, de unde am dedus și că scena cărții ar fi pe undeva pe langă NYC, dar nu sunt sigură.
    Fata are talent și idei interesante, însă e păcat că nu a avut mai multă răbdare să lucreze la carte să o mai șlefuiască nițel. Dar cel mai rău îmi pare că nici editorul/corectorul nu i-a atras atenția măcar asupra erorilor vizibile, dacă nu a altir aspecte.
    Anca începând de azi mă voi asigura că te voi citi mai des pentru că am ajuns să cred că bloggerii cu sinceri și cerebrali sunt pe cale de dispariție.

Apreciat de 3 persoane

1. Mă bucur să te văd printre cititorii mei! Revolta voi stârni și eu (nu că a fi prima oara) și sunt sigură că oamenii nu vor înțelege de ce noi toți scoatem in evidenta punctele slabe. Nu denigram, nu judecam. Muncim. Da, muncim toți pentru a ridica literatura contemporana la un alt nivel.

1. Daaaa. Exact!!!!!
        Ce e atăt de greu să accepți o opinie contructivă??? Mi-a luat 50 de pagini să îmi dau seama care este numele adevărat al lui Madi pentru că era scris în cel puțin 3 feluri diferite :))
        Mi-am simțit retina rănită cu toate aceste dezacorduri și neconcordanțe…

5. Nu am citit romanul si nici nu am simtit vreo chemare fiindca citesc foarte rar genul si atunci cand o fac, trebuie sa ma binedispuna, sa aiba foarte mult umor. Recenzia ta este foarte bine argumentata. Pe mine personal nu am deranjeaza ca actiunea sa se petreaca in alta tara, pana la urma sunt foarte multi romani care locuiesc in strainatate, cu conditia sa ofere atmosfera si culoarea locala. Ma plictiseste insa teribil reteta aceasta baiat rau – fata cuminte. Astept sa scrie cineva un roman cu o fata rea si un baiat cuminte, plin de umor, culoare locala si ceva profunzime. 😀

6. Eu am citit cartea pe vremea când era postata pe wattpad (deși nu in totalitate, am sărit niște capitole pentru ca simțeam ca acțiunea nu prea mai are sens😂).
    Atunci mi-a plăcut, acum nu știu dacă as spune același lucru =))
    Felicitări pentru recenzie și pentru sinceritate!😊

7. Am citit si eu cartea pe wattpad. Daca ai stii cat am tras de ea ca sa o termin. Mirela are potential destul, dar povestea ei m-a enervat de atatea ori ca voiam sa renunt. Am citit pe sarite pt ca ma plictiseam ingrozitor. Nu stiu daca a facut modificari fata de ceea ce avea pe wattpad pt ca nu am achizitionat cartea si nici nu cred ca o voi face vreodata. Eu iti apreciez sinceritatea. Rar am vazut bloggeri atat de sinceri. Majoritatea infloresc prea mult lucrurile desi se vede cu ochiu liber cat de slabe sunt povestile.

8. Mă asteptam să nu fie pe placul tău…
    Mie mi-a plăcut! M-au impresionat introspectiile fetei. Am peste 35 de ani, iubesc și apreciez si eu iubirea. Pentru simplul fapt ca nu este completă povestea, nu pot spune dacă, pana la final, va fi o carte buna sau nu. Dar, dacă un băiat te salvează de la un posibil viol, cred ca ai mai multă încredere in el. Așa ca, pe undeva am înțeles decizia ei de a se urca cu el in mașina.
    Mi s-a părut o carte bine scrisă, care nu s-a pierdut in detalii.
    In ce privește clișeul, ce pot sa spun? Nu m-a deranjat. Dacă ar fi sa scrie fiecare ceva care sa nu fie clișeul, cred ca nu ar exista mai mult de un titlu din fiecare gen. Sub o forma sau alta, cărțile ce aparțin unui gen literar sunt cliseice. Roata nu cred ca se mai poate reinventa…
    Pe de alta parte, părerea ta nu se discuta, este strict a ta.
    Eu abia aștept volumul doi.