Pierdut în purgatoriu – Cosmina Posedaru (recenzie)

Dacă voi v-ați gândit o singură clipă că acest roman este unul fantasy, v-ați înșelat la fel de tare ca mine. Regret? Nicicum! Cine nu ar tresălta dacă ar da peste o combinație de thriller și roman psihologic? Cosmina Posedaru se pare că și-a găsit calea. Modul în care își alcătuiește fiecare frază, cuvintele pe care le alege și tema pentru fiecare roman sunt principalele motive pentru care mi-a făcut plăcere să îi citesc noul roman.

Mi-a plăcut faptul că a ales o temă extrem de întâlnită în secolul nostru: depresia, boala perfidă care îmbracă nenumărate stări și afectează suflete. Depresia este o unealtă puternică, una care sapă atât de adânc pe cât îi permite stratul unde acostează. Romanul Cosminei nu îți oferă rețete pentru vindecare și nici nu abundă în sfaturi. Romanul reliefează în cel mai elegant mod cu putință faptul că puterea de a depăși fiecare obstacol este direct proporțional cu dorința ta de vindecare. Motive găsești oriunde: prieteni, iubire, familie sau natură. Tu trebuie doar să îi lași să te ajute și să te înconjoare cu dragostea lor.

Din nota autoarei: „Timpul vindecă rănile, chiar și pe cele mai adânci, așa că fii răbdător. Găsește lucrurile distrugătoare din viața ta și eliberează-te de ele. Singurul motiv pentru care te scufunzi este că te încăpățânezi să te agăți cui îndârjire de anumite sentimente, gânduri, amintiri, încât te trag la fund și îți aduc pieirea. Dă-le drumul și mergi înainte. Speranța există.”

pierdut

Am trăit fiecare pagină și m-am bucurat de toate suișurile pe care autoarea le-a pregătit. Am câteva lucruri de reproșat: aș fi vrut ca acțiunea să fie mai elaborată, aș fi preferat să nu sară așa repede peste anumite întâmplări sau măcar să le fi dezvoltat mai mult pentru că era loc. O felicit pe autoare pentru finalul deschis, mai ales dacă are în plan să continue romanul. Mi se pare că finalul aruncă o rază de speranță, o continuitate asupra a tot ceea ce s-a întâmplat.

Alexei Volk era inspector în cadrul secției de poliție Catford și era considerat cel mai bun din branșă. Era bun în ceea ce făcea, dar nu la fel era când venea vorba de viața personală și gândurile care i se învârteau prin minte. Toate suferințele din trecut se materializaseră sub forma unor voci. Cea predominantă era una negativă, cea care îl îndemna constant să își pună capăt zilelor. Poate ar fi făcut-o. Doar că era și vocea bunicii hoinară prin minte lui și bunica fusese singura care îl iubise cu adevărat. Alexei știe că nu este nebun, nu era nimic paranoic în cazul lui. Era propria lupta și vocile erau date de cele mai mari temeri ale sale. Avea nevoie să fie validat, să se simtă iubit și acceptat pentru ceea ce reprezenta. Nu avea atacuri de violență, avea doar nevoie de dragoste și din când în când, avea nevoie să ia câteva somnifere pentru a se scufunda în somn. Nici aici nu era prea liniștit. Somnul îi era bântuit de coșmaruri și neliniști.

Artio Byrne era psihiatru. Pentru Alexei ajunge să o întrupeze chiar pe zeița căreia îi purta numele: Artio este singura care conștientizează problema lui Alexei și se decide să îl ajute. Știa că pentru un pacient ca el, internarea nu era o soluție. Așa că. se mută chiar ea acasă la el pentru a-l supraveghea și a găsi metoda adecvată pentru vindecarea lui.

Nu este o luptă ușoară. Nu atunci când trecutul pare să le bată la ușă și anchetele polițienești să se complice. În viața lui Artio apare Jack, fostul ei iubit și un pacient de la clinica ei dezvoltă o obsesie pentru ea. Alexei trebuie să își înfrunte demonii interiori, să îi suporte prezența lui Artio și să prindă un criminal în serie.

Mai multe nu vă spun, dar nu-i așa că ați fi vrut și voi să fie mult mai dezvoltată povestea? Este păcat de talentul autoarei și de temele pe care și le alege. Aș citi o carte de câteva sute de pagini dacă ar avea semnătura ei. Scrie aerisit, detaliat, proaspăt și atent. Andrada, te felicit pentru acest roman! Se vede o îmbunătățire considerabilă!

Dacă nu ați citit cartea, v-o recomand. O găsiți pe site-ul editurii Quantum Publishers, chiar aici.

Date despre carte:

El, Alexei Volk, este inspector al sediului de poliție din Catford și este considerat cel mai bun anchetator din Londra. Munca este singurul lucru care îl ține pe linia de plutire, însă și acest ultim stâlp de susținere începe să se clatine. Hăituit de tenebrele din propria minte, Alexei este prizonierul unei depresii profunde. Medicamente, terapie, nimic nu reușește să-l ajute.
Ea, Artio Byrne, o femeie obișnuită în aparență, dar cu o voință de fier și un caracter puternic. Impresionată de prima imagine pe care i-o crează tânărul Volk, decide să îl ajute chiar dacă, pentru asta, trebuie să se abată de la reguli. Află curând că mintea lui este de nepătruns, iar șirul întâmplărilor o pun în situații limită care îi vor testa curajul și determinarea.

An apariție: 2018

Copertă: Broșată
Format: 130 x 200 mm

Nr. pagini: 182

14 gânduri despre ”Pierdut în purgatoriu – Cosmina Posedaru (recenzie)

1. anasylvi zice:

Mi-e cunoscut sentimentul de frustrare cand citesc carti care ar fi putut fi mai mari si mai elaborate. Totusi, prefer varianta aceasta celor care bat apa in piua pe zeci de pagini din dorinta de a mai ingrosa cartea. Iti da senzatia de „Tanar si nelinistit”. Varianta optima este, desigur, carte grosuta si elaborata, fara tragere de timp. Felicitari pentru recenzie, imi plac temele prezentate in carte pe care le-ai evidentiat.

2. booksaremydrugsite zice:

De ce am crezut ca este fantasy?😂😂
    Recunosc ca nu am citit nici pana acum descrierea cărții, dar pare interesanta. Și dacă abordează, printre altele, depresia, în mod clar o voi citi și eu (îmi plac cărțile care vorbesc despre acest lucru).
    Felicitări pentru recenzie!😍

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.