Rogue (#2 Gemini) – Monica Ramirez (recenzie)

Monica Ramirez pare că participă la un soi de misiune secretă. Cred că a inițiat secvența pentru misiunea specială „surprinde-ți și cucerește-ți iremediabil cititorii”. Bineînțeles, planurile se mai adaptează pe parcurs, se servește totul cu un fel de drămuire pe care eu o asociez cu tortura și se introduc gradual în misiune personaje noi, personaje care te atrag în vâltoarea iscată cu mișcarea condeiului de autoarea „agent special buclucaș”.

Monica, draga mea, spuneai ceva de plex solar? Nicicând nu i-am găsit locația mai bine! Ceva m-a apăsat pe piept pe tot parcursul lecturii. Vii, lovești, cucerești și dărâmi totul. Ești sigură că nu te inspiri de la vreun uragan? Există vreunul cu prenumele tău?

Știți deja că îmi place adrenalina și suspansul. Agenții speciali sunt responsabili de ceea ce seamănă cu un episod de tahicardie pentru mine. Nu știu dacă se datorează numai pericolului care pare să sporească efectul dramatic, nu știu dacă vinovate sunt umbrele care par să înghită orice strop de normalitate sau dacă am visat într-o viața anterioară să devin agent special. De ce anterioară? Păi, nu aș avea curaj suficient. Mai să mă înec cu sâmburii de cireșe în timp ce citeam! Asasinate, comploturi la cel mai înalt nivel, tensiune, dramatism asezonat cu un strop de dragoste, stropul ăla care se naște în urma detensionării. Dacă în Gemini, povestea de dragoste nu a fost tocmai preferata mea, în volumul de față, povestea de dragoste mi s-a părut mult mai reală și mult mai credibilă.

Volumul doi al seriei Gemini este unul puternic. Unul bine construit și unul bine gândit. Pui în aceeași ecuație SUA, Moscova și Monica Ramirez. Rezultatul? Teroare mondială. Agenții antrenați, secretoși și extrem de calculați; autoarea cu nervii tari (și sânge rece…că altfel cum te-ar răbda inima să te joci cu emoțiile oamenilor?) și două țări care își dispută supremația mondială. SUA are mijloace economice și oameni pregătiți, dar se împiedică în birocrație, Moscova este condusă de un om care deține puterea și nu se sfiește să o folosească indiferent de prețul care se cere plătit.

„În perioada în care America a construit un nou punct de reper, Rusia şi-a reconstruit întreaga capitală. Dacă Rodin doreşte ceva, o face. Dacă Powell doreşte ceva…

-Trebuie s-o ceară, completă Konstantin.”

Planuri peste planuri, termene care sunt deja aproape de timpul limită, ticăitul unei bombe care va zgudui liniștea și lumea din temelii. SUA își alcătuiește propriul plan și are un agent infiltrat în Moscova, dar Rodin, președintele Moscovei, nu asistă neputincios. Are el însuși planuri bine conturate și nu se dă înapoi de la nimic. Pentru Rodina, țara lui scumpă, este capabil de orice sacrificiu, uman sau material.

Vaughn Graham (nume de cod Rogue) este agentul special, asul din mâneca lui William Powell, președintele Statelor Unite ale Americii. El este ales pentru asasinarea lui Rodin, un plan îndrăzneț și extrem de greu de îndeplinit. Nu are rost să vă spun de cât de secretă era această misiune și nici de riscurile pe care le implică. Dacă cineva afla de planurile lor, totul sarea in aer; dacă Rodin murea, era pe cale să înceapă Al Treilea Război Mondial.

Misiunea lui Vaughn nu era una ușoară și se complică și mai mult atunci când pică fix în plasa pe care i-o întinseseră rușii. Vaughn este dus pe o insulă îndepărtată, se trezește fără amintiri și cu o „soție” îndrăgostită. Instinctul lui îi spune că ceva nu este în regulă, dar nu știe ce. Tot ce îl înconjoară atestă spusele soției lui, dar inima îi dictează altceva.

Deși Vaughn este agentul meu preferat, nici Konstantin nu m-a lăsat indiferentă. El era agentul care trebuie să distrugă proiectul SPACEON, proiect lansat de americani. Konstantin este conștient de implicațiile la nivel mondial ale ambițiilor lui Rodin, dar este constrâns datorită faptului că Lana, iubita lui Konstantin, se afla în mâinile președintelui rus. Lana nu este ceea ce pare, dar Konstantin nu îi cunoștea toate umbrele. Dragostea naște cele mai frumoase situații critice. Un război ruso-american se pare că este pe cale să înceapă, dar, de data asta, este unul din dragoste.

Agenții speciali sunt cei care condimentează întreaga acțiune, dar Monica Ramirez este cea care duce războiul dintre umbre și lumini la un alt nivel. Deși viața privată a agenților nu este la fel de îndeajuns de urmărită la fel ca în seria Alina Marinescu, autoarea reușește să te țină prizonierul întregului plan pe care îl țese cu atenție și comploturi, strategii și pericole. O combinație periculoasă, una care te scoate din zona de confort și îți face palmele să asude. Nu știu ce a pregătit pentru volumul trei, dar sunt sigură că adrenalina va fi piatră de temelie. Aș vrea să o felicit pe Monica pentru atenția pe care o acordă detaliilor. Am simțit grandoarea Moscovei și m-am bucurat pe deplin de fiecare informație pe care mi-a oferit-o fără zgârcenie.

Dacă sunteți curioși, găsiți aici volumele: Gemini și Rogue

Îți mulțumesc, Monica!

Despre carte:

Autor: Monica Ramirez

Editura: Librex Publishing

Data aparitiei: Mai 2018

Pagini: 336

Descriere:

Când te scufunzi într-un abis al umbrelor, amintește-ți că umbra este o extensie a luminii.

O scurgere de informații în mediul cibernetic avertizează Casa Albă în legătură cu un plan devastator aflat pe agenda expansionistă a Kremlinului. Președintele american pune în scenă o operațiune ultra secretă de anihilare a agresiunii rusești. Un operator NOC e trimis la Moscova cu o misiune imposibilă. Un agent SVR lucrează contra cronometru în Seattle pentru a îndeplini ordinele Kremlinului. O actriță celebră e implicată în planurile a două puteri mondiale, riscând să fie strivită între doi coloși angajați într-o cursă nebună al cărui rezultat final nu poate fi decât o iminentă coliziune. Orbiți de răzbunare, adversarii caută paritatea, astfel încât escaladarea situației devine inevitabilă chiar și cu riscul anihilării reciproce. Doi spioni rivali sub acoperire își unesc forțele pentru a preveni o catastrofă mondială cu repercursiuni inimaginabile, în timp ce încearcă să jongleze cu o iubire extrem de riscantă.

O incursiune șocantă în culisele diplomatice ale politicii internaționale, dincolo de operațiunile militare convenționale, în epicentrul afacerilor clandestine unde politicienii, spionii și mercenarii se ciocnesc în războaie secrete ce nu intră niciodată sub incidența reflectoarelor presei internaționale.

Nu privi peste umăr. Nu ești niciodată singur. Moscova joacă după regulile ei.

11 gânduri despre ”Rogue (#2 Gemini) – Monica Ramirez (recenzie)

1. Iosif Strasbourg zice:

Îmi place enorm recenzia iar imaginatia Monicai Ramirez este o realitate obiectiva. Al treilea razboi mondial s-a declansat cu multe milenii în urma, si se desfasoara în „taina faradelegii” între fortele Luminii si fortele Legii mortii si Locuintei mortii, a cunoasterii cognitive, ascunse în adâncimile întunericului ocult, transmise genetic de „omului faradelegii” împotrivitorul si dusmanul Luminii lumii prin actiunea spiritului lui „Antichrist,”…
    O duminica sublima ,draga Anca !