Jurnal de Ghenă. Despre viață bobiță cu bobiță (recenzie)

Dacă ar exista pisoi scriitori și un jurnal scris de gheruța unui pisoi, atunci așa ar arăta. Jurnal de Ghenă. Despre viață bobiță cu bobiță este o cărticică amuzantă scrisă printre o lingușire, bobițe, conserve speciale și un tors în brațele lui Bogdan Stoica. Cine e Bogdan Stoica? Stăpânul lui Ghenă, pisoiul vedetă din volumul de față. Cea mai cea calitate a lui Bogdan asta este: e stăpânul lui Ghenă. Apoi, a scris și Tipul din filme nu există 1 și Tipul din filme nu există 2. A ieșit și 3 între timp. Oricum, de apariția volumelor cu pricina tot Ghenă este de vină. Păi, cine îl consola pe Bogdan după atâtea eșecuri? Nu Ghenă adusese starea de zen pentru a putea pune Bogdan cuvintele pe foaie? Propun un referendum pisicesc. #Ghenăpreședinte. Nu?

“Mă numesc Ghenă pentru că am fost găsit la Ghenă, de parcă Bogdan se numește așa pentru că a fost găsit la Bogdănărie! Mă rog! Acesta este jurnalul meu, cu lucrurile importante pe care le fac eu pentru umanitate dar și despre cât de nașpa este animalul meu de companie, Bogdan. Vreau să mulțumesc Editurii Univers pentru că am acceptat-o și vreau mulțumiri din partea ei pentru că acum este singura editură din lume care a publicat cartea unei pisici care nu e doar un mare scriitor, ci și inventatorul Posenului*. Va anunt si ca, generos cum sunt, mi-am pus sclavul să confecționeze rapid niște cadouri pentru cititorii mei. Le vedeți în imaginea alăturată. Șapte chitare, șapte zile, șapte norocoși care vor avea moaca mea pe perete toată viața.”

Șșșt! Urechiușele ciulite. Să nu cumva să îi spuneți omului lui Ghenă că pisoiul nostru ultra deștept spune despre omul din dotare că uneori se comportă ca un dobitoc. Cine și-ar cumpăra tricouri fie prea mari fie prea mici? Nu îi înțelege Ghenă nici accesele de furie după ce îl fac toate tipele de pe Facebook să urle. Ce vină are Ghenă că Bogdan rămâne repetent la lecția despre agățat? Bogdan știe să agațe cutia cu bobițe nu fetele bune.

Volumul scris de lăbuța lui Ghenă este unul numai bun pentru descrețit frunțile. Dacă nu îți ajunge mutrița drăgălașă a pisicilor din dotare pentru a te relaxa după o zi aiurită, te așezi și mai parcurgi câte o foaie, două. Ghenă te face garantat să râzi. Plină de desene, pancarte cu ideile lui Bobiță și câte o reclama la cărțile lui Bogdan (by the way, mister Bogdan, sper că l-ați plătit pe Ghenă pentru asta. Plus că sunt sigură că au crescut vânzările, Unu-i Ghenă), cartea are o misiune precisă: relaxare, nene. Mai că îți vine să torci, să râzi și să îți iei o pisică dacă nu ai deja vreo câteva. La cât de talentate sunt ele la sucit mințile, ați fi surprinși să aflați ce idei le zburdă prin căpșor. Le puteți întreba, grav e dacă vă și răspund. Nu vă apucați să scrieți pe Facebook după aia că riscați o internare.

Cartea cu prima vară a lui Ghenă a apărut la Editura Univers și vreau să le mulțumesc pe această cale. Voi puteți cumpăra cartea de aici, dacă nu pentru voi, atunci pentru stăpânul de acasă, adevăratul stăpân. E un volum simpatic, unul care ar fi putut fi parcurs și de copii dacă autorul nu și-ar fi păstrat limbajul spumos.

15 gânduri despre „Jurnal de Ghenă. Despre viață bobiță cu bobiță (recenzie)

1. Cum sa-l cheme Ghena? 😂😂😂 foarte comic…romanii ca de obicei inventivi. Pentru ca sunt o mare iubitoare de pisici, detin si eu 2 exemplare, sigur o sa-mi placa. Cam orice carte legata de pisici ma atrage 😂Am fost curioasa de ea de cand am vazut ca ai primit-o si i-am vazut coperta…am pus-o in wishlist ❤

2. O recenzie care m-a făcut să râd cu lacrimi😂 Cu siguranță și cartea e la fel de minunată și amuzantă. Citind aceste rânduri mi-am amintit de o „eră” foarte îndepărtată când aveam și eu un „stăpân” cu numele de Mucurel😂 Cu mâna pe inimă pot spune că am făcut armată: trezit la comandă înainte de ivirea zorilor, în sunetul melodios al unui mieunat diabolic și mereu (să nu fiu chiar rea, aproape mereu 😂) o suavă labuta atingandu-mi fața: poc!🤣