Gemini (Seria Gemini, vol.1) – Monica Ramirez (recenzie)

Gemini, de când te așteptam! Monica Ramirez are talent. Am mai spus și repet. Are un stil cameleonic și se adaptează tuturor poveștilor sale. A scris povești cu fantome, nu am simțit că i-ar lipsi ceva cărții. A scris o poveste cu iz historical, s-a încadrat perfect în vremurile pe care le-a folosit în roman. A scris romane de spionaj. Aici se potrivește perfect. Are un stil încărcat de detalii, de suspans și știe să facă acțiunea să explodeze în trepte. Dacă voi folosi termeni pirotehnici și alte cuvinte din astea explozive, să știți de pe-acum că Monica Ramirez este vinovată. Cum să pui într-un volum de 300 de pagini atâta tensiune, adrenalină și suspans? Nu te supăra, dragă autoare, dar nu ai strop de milă pentru noi.

Încă de când am am terminat de citit seria Alina Marinesc am tânjit după alt roman de spionaj scris de Monica Ramirez. Am citit toate cărțile ei dar mi se pare că acesta este stilul care ăi vine mănușă. Mănușă pe mâna cu care a scris pe hârtie destine și a împletit într-un singur fir tensiune, terorism, agenți speciali și o dragoste la fel de periculoasă precum misiunea pe care o aveau de îndeplinit.

Am descoperit multe detalii din culisele unei țări decimate de urzeli, terorism și ambiții politice. Autoarea a reușit să redea farmecul și decăderea Orientului Mijlociu în câteva fragmente din carte care mi s-au părut a descrie două lumi aflate la sute de kilometri distanță. Pe de-o parte, străzi înțesate de magazine de lux, oameni bogați care nu se sfiesc să tragă sforile și să profite. Pe de alta, cei care trăiau printre ruine hrănindu-se doar cu speranța unei zile noi. Copii schilodiți de mine sau de bombe, capcane întinse celor care veniseră să le întindă o mână de ajutor deși zona aceea nu înseamnă acasă pentru ei și războiul acela nu este al lor. Cu toate astea, ei sunt cei care dau mâna cu moartea zi de zi, ei sunt cei care se trezesc și adorm în zgomot de bombe, legănați de vibrațiile exploziilor.

Pe măsură ce întorceam paginile și trupele de agenți speciali au fost introduse în scenă, am avut în minte un singur gând: „ohoo, toată floarea cea vestită a întregului…lot de echipe speciale.” Navy SEALs, CIA, Delta Force…o combinație explozivă!! De ce atâta desfășurare de forțe? Un atac terorist la Ambasada Statelor Unite ala Americii din Beirut. Celula teroristă nu era de acord cu suportul oferit americanilor de un politician libanez, Hani Ijaaz. Pentru  Farouk Tehrazzi, cel care îi conducea pe teroriști, suportul oferit de libanez americanilor era un act de înaltă trădare și nu putea să îl lase nepedepsit. Punctul sensibil al libanezului era fiica lui pe jumătate americancă, Jadyn.

Jadyn este doar o victimă colaterală în această luptă pentru că ea nu împărtășește convingerile politice ale prietenilor tatălui său. Oamenii politici erau în siguranță, suferința se desfășura pe un tapet care frângea și cel mai dur om și se derula în spatele străzilor pline de opulență. Acolo războiul lăsase cele mai adânci cicatrici.

Atacul terorist de la ambasada se soldează cu multe victime și cu răpirea lui Hani și a lui Jadyn. Teroriștii doreau să ofere o lecție greu de uitat și Farouk era capabil de orice în numele credințelor din care își alcătuise propria cruciadă. Eradicarea celor care deveneau dușmanii principiilor sale era principala lui cauză și nu conta pe cine trebuia să dea la o parte. Capabil de o cruzime fără margini, Farouk îi lasă pe cei doi prizonieri închiși într-o cameră întunecoasă zdrobiți de căldura mistuitoare.

Navy SEALs e prima echipa care sare în ajutorul prizonierilor. O misiune riscantă care se putea termina cu moarte și cu …dragoste. Cine ar fi spus că printre rafale de gloanțe și limbile ascuțite ale morții, marele și surul Owen – membru special în cadrul echipei de salvare- poate fi impresionat de fragilitatea lui Jadyn și că se poate îndrăgosti subit de ea? Numai moartea putea lovi atât de precipitat și de sigur, dar moartea nu exista în ecuația lui Owen. Avea o misiune de salvare și nimic nu l-ar fi putut opri să o ducă la capăt. Planurile trebuie respectate și oamenii puși la adăpost.

Jadyn deja mă impresionase cu principiile după care se conducea, dar când are curajul de a se implica într-o misiune aproape sinucigașă mă uimește de-a dreptul. Fusese salvată de Owen și colegii săi și luptase în ciuda ordinelor primite de la Owen atunci când situația i-o impusese. Era civil, dar era om și nu putea asista la moartea unui seamăn fără să lupte pentru a-l smulge din ghearele reci și ascuțite ale morții. Singurul ei avantaj într-o lume crudă și mult prea dură era centura neagră la karate, știa să se apere fizic, sufletește nu știa cum să lupte împotriva sentimentelor ce i le purta lui Owen. O lovitură puternică, una pusă pe baza adrenalinei din timpul misiunii se dezvoltase într-o dragoste ce pornea din suflet. Dar relația asta putea avea efecte năucitoare și implicații care ar fi destabilizat echilibrul.

Jadyn acceptă rolul de momeală pe care i-l propune Jack, membru CIA, spre disperarea lui Owen. Voiau cu orice chip să îl prindă pe Farouki, dar nu avea să riște viața ei pentru asta. Nu putea să stea pe margine și să aștepte să vadă dacă moartea o va privi pe ea în ochi sau dacă ploaia de gloanțe ce avea să vină peste ei își va face drum prin carnea ei moale. Nu avea să dea singurele momente de împlinire sufletească din viața lui. Va lupta pentru ea așa cum lupta de atâția ani pentru alții sau pentru a rămâne în viață. Nici nu mai conta, cauza lui fusese înlocuită zi după zi de dorința de supraviețuire chiar dacă „singura zi ușoară a fost cea de ieri.”

Înainte să deschideți volumul Gemini luați o gură de aer zdravănă. Veți avea nevoie de ea în timpul lecturii. Un nod în stomac am simțit tot timpul și șuierul rece al gloanțelor îmi trecea pe la urechi. Gemini este poarta de intrare într-o serie pe care Monica Rmirez o scrie bine, al naibii de bine. Redă cu acuratețe duritatea unei lumi în care sacrificiile sunt la ordinea zilei, o lume în care moartea este camarad și în care cad pioni fără nicio vină. Singura bilă neagră știți care este? Că volumul doi apare tocmai în iunie!!!

Romanul a apărut la Librex Publishing și poate fi achiziționat de aici. Mulțumesc mult autoarei Monica Ramirez pentru acest roman și pentru oportunitatea de a porni din nou în aventuri și misiuni de salvare!

15 gânduri despre „Gemini (Seria Gemini, vol.1) – Monica Ramirez (recenzie)