Nevoile lui, nevoile ei – Willard F. Harley, Jr.

20507679_1962986550634717_197587795355875726_o.jpg

”Nevoile lui, nevoile ei readuce în prim plan niște principii simple, cu ajutorul cărora, dacă ni le-am însuși pe deplin, am avea o căsnicie mult mai împlinită și mai fericită.” 

Dr. Harley, un renumit terapeut de cuplu, ne ajută să înțelegem că bunele intenții nu sunt întotdeauna suficiente ca să rezolvăm problema compatibilității cu partenerul de viață. Nu e suficient să ne dorim să îndeplinim nevoile emoționale ale acestuia, ci chiar să o facem. Bărbații și femeile au nevoi emoționale diferite – și de aceea ideal este să îi îndeplinim partenerului de viață nevoile care sunt importante pentru el, nu pentru noi.” 

 

Știți cu ce seamănă căsnicia din punctul meu de vedere? Cu mersul pe sârmă fără plasă de siguranță dedesubt. Plasa nu este inclusă în pachetul inițial, ea se construiește treptat cu ajutorul încrederii, al respectului și al comunicării. Dragostea te împinge să te arunci pe sârmă cu toată încrederea, dar cine asigură reușita ”spectacolului”?

Eu sunt omul cuvintelor, omul care ar vorbi muuuult și bine dacă ar avea despre ce. Așa că pun mare preț pe comunicare. Datorită acestei cărți am învățat că trebuie să și ascult nevoile partenerului meu. Trebuie să nu mai am numai pretenții și așteptări, trebuie să îi înțeleg poziția și doleanțele.

Cărțile motivaționale nu țin locul terapiei de cuplu, nu asigură rețeta pentru fericire sau succesul garantat al căsniciei, dar ne pot da un punct de plecare. Ne pot învăța lucruri pe care nu le știam, sau ne pot oferi doza de confort și de intimitate. Uneori nu este prea ușor să recunoști că ai probleme, mai ales în fața unor necunoscuți, așa că îți rămân cărțile și poveștile lor ca sursă de inspirație.

 

Trăim în secolul vitezei. Din nefericire, căsniciile se destramă tot mai mult. Nu ar trebuie să reclădim relația înainte de a abandona nava? Nu ar trebui să încercăm să ne reîndrăgostim sau să ne aducem aminte de motivele pentru care am iubit omul de lângă noi?

Autorul Willard F. Harley Jr. nu ne oferă direct soluția. Ne ajută să recunoaștem problema, să identificăm sursa disensiunii și a depărtării din cuplu și apoi, gradual, ne ajută să reparăm ceea ce fusese distrus.

Bucuria mea când întâlnesc exemple elocvente și reale! Mi se pare mai ușor de acceptat atunci când știi că nu ești singurul care traversează genul acesta de problemă.

Capitolele cărții urmăresc perspectivele lui și ale ei, nevoile lui și nevoile ei și ne oferă mici trucuri pentru a ne înfrumuseța relația și pentru a reaprinde dragostea. Important este, înainte de a arunca vina asupra unuia dintre parteneri, să identificăm sursa problemei, să discutăm despre ea și să încercăm să o dizolvăm.

Am citit cartea pe bucăți. Am citit atunci când am avut nevoie de răspunsuri, de un prieten. Am citit când nu eram sigură de acțiunile mele sau când am realizat că eram mai atentă la mine și nu la el. Veți vedea că ne sunt sugerate activitățile care ne implică pe amândoi, ne învață să evaluăm corect situația pe care o traversăm, să punem un diagnostic corect și să identificăm ”tratamentul”.

Voi citiți astfel de cărți?

La finalul cărții aveți și un chestionar al nevoilor emoționale, un chestionar care vă va ajuta să vă înțelegeți mai bine pe voi și să o cunoașteți și mai mult pe el/ea.

Mulțumesc mult editurii Amaltea pentru acest roman! Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul editurii, adică de aici.

 

6 gânduri despre &8222;Nevoile lui, nevoile ei – Willard F. Harley, Jr.&8221;

  1. Alexandra Ali zice:

    Eu si cartile motivationale= big No-No. Nu stiu de ce, dar nu imi prea plac, nu sunt pe gustul meu. Sau poate e vorba de stilul multora (recunosc, nu al tuturor) de a fi genul „eu le stiu pe toate, faceti ca mine sau…”. Sau ce? Cade cerul peste mine? Nu voi mai fi fericita vreodata? Nu ma voi intelege cu nimeni? Desi, recunosc din nou, unele stiu sa abordeze altfel tema, sa te faca sa descoperi tu drumul menit tie, nu sa-ti impuna prin teoria lor. Pare astfel de carte.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

