MID-YEAR BREAK FREAK OUT TAG

După ce am văzut tag-ul la Irina, de la Irina citește, am rămas pentru câteva ore cu gândul la el, așa că de îndată ce Oana de la Crâmpeie de suflet m-a provocat să răspund acestui tag, nu am amânat prea mult! Super tag și super întrebări!

  1. Cea mai bună carte pe care ai citit-o până în acest punct al anului 2017

Mmmm, va fi greu să aleg numai una. Am descoperit că ficțiunile istorice îmi sunt foarte aproape de suflet, așa că voi alege Privighetoarea – Kristin Hannah, Spune-mi cine sunt – Julia Navarro și Când înflorește liliacul- Martha Hall Kelly. Pentru că am văzut că nu este nicio întrebare despre serii preferate, aș vrea să menționez seria Alina Marinescu- Monica Ramirez, serie care mie mi-a atins sufletul într-um mod absolut remarcabil.

 16467244_1410821252314160_433900786_n

18274897_1904589163141123_4432718579856228900_n

16809337_1427265220669763_991324668_n

2. Cea mai bună continuare (a unei cărţi) citită în 2017.

 Aici este la fel greu. Aș oscila între ”Prin cenușa de visuri” – Oana Arion, care m-a surprins și m-a captivat de la prima pagină, și O mare de lacrimi – Ruta Sepetys. (care nu este tocmai continuarea romanului Printre Tonuri cenușii, dar ne arată ce s-a întâmplat cu verișoara Linei, Joana).

 

 

3. O carte nou lansată pe care nu ai citit-o încă, dar vrei neapărat.

Tare mult îmi doresc să citesc noua carte semnată de Natașa Alina Culea – Visele nu dorm niciodată. Autoarea pune frecvent ”sare pe rană” prin pasajele pe care ni le oferă ocazional.

20229172_1485604148126589_106545447472370948_n.jpg

 

4. Cea mai anticipată lansare din a doua jumătate a anului.

Aici le voi menționa din nou pe Monica Ramirez și Oana Arion! Abia aștept lansările de la Gaudeamus pentru că simt nevoia de încă o carte de-a Monicăi! Plus că vreau să văd și ce ne pregătește Oana Arion pentru volumul 5 al seriei Nemuritor. Gaudeamus este evenimentul pe care îl aștept cu nerăbdare!

 

5. Cea mai mare dezamăgire.

Nu aș spune tocmai dezamăgire, este prea mult spus. Dar am avut așteptări mari de la ”Toată lumina pe care o putem vedea” – Anthony Doerr. Am parcurs primele două sute de pagini fărăr să simt ceva anume, spre final s-a conturat emoția, dar mi s-a părut tardiv.

 

6. Cea mai mare surpriză.

 

Hmmmm, cea mai mare surpriză? Cred că aș putea spune Soția plantatorului de ceai – Dinah Jeffries. M-a surprins, mi-a plăcut și mi-a rămas în suflet! Este scrisă atât de frumos, iar traducerea e de nota zece cu plus!

 

18893437_1917316591868380_1026479967535806123_n

 

 

7. Noul autor preferat. (Debutant sau nou pentru tine) 

Nu-i așa că vă era dor de Monica Ramirez? Cred și eu! Le voi menționa așadar pe: Monica Ramirez, Natașa Alina Culea, Rodica Mijaiche, Lina Moacă, Raluca Butnariu, Oana Arion, Kate Morton, Dinah Jeffries, Martha Hall Kelly. De partea cealaltă a baricadei: Charles Belfoure, Marc Levy și Guillaume Musso. Sunt mulți? Nu mă pot limita, iertată să fiu!

 

8. Cel mai nou personaj preferat.

 

Nu e tocmai nou și nici tocmai preferat, dar este cel care mi-a rămas în suflet tocmai datorită complexității sale. Scarlett O Hara din ” pe aripile vântului ” rămâne un icon feminin pentru mine.

 

9. O carte care te-a făcut să plângi.

Uf…. Eu sunt cea mai plângăcioasă ființă când vine vorba de cărți sensibile. Privighetoarea, Printre tonuri cenușii, Când înflorește liliacul, O viață de rezervă…you name it. Plâng, plâng destul de mult.

 

10. O carte care te-a făcut fericit.

 

Aici îi vine rândul Rodicăi Mijaiche cu seria Pasiuni. Mă binedispune, îmi oferă doza optimă de romantism și fericire. Bucuroasă m-a făcut și Amor la Paris, a fost perfectă pentru o zi caniculară.  Dar și ”În numele dragostei” – Kristin Hannah ce mi-a arătat o altă față a dragostei.

 

 

amor

19732042_1935228816743824_3095637043808022125_n

 

11. Cea mai bună ecranizare a unei cărți pe care ai văzut-o anul ăsta.

Aici nu prea știu ce să răspund. Nu prea urmăresc ecranizările, dar o să precizez ”Twilight” pentru că se ține destul de aproape de carte și pentru că actorii au fost aleș excelent.

 

12. Recenzia preferată scrisă până acum.

 

Când vine vorba de scris, atingem un punct sensibil. Toate îmi sunt dragi pentru că îmi poartă amprenta. Aș spune că ”Spune-mi cine sunt”., poate pentru că mi-a rămas la fel de vie în suflet.

 

13. Cea mai frumoasă carte pe care ți-ai cumpărat-o (sau ai primit-o) anul ăsta.

Aici aș spune că Grădina uitată – Kate Morton, primită de la @targulcartii.ro este una dintre cele mai frumoase cărți de anul acesta. Kate Morton este deosebită!

19030376_1922800137986692_8751276688885044935_n

 

14. Ce cărți trebuie să citești până la finalul anului?

 

Uff.. dacă aș putea le-aș citi pe toate! Dar vreau să citesc neapărat Lisa See, Diana Gabaldon și George R Martin. În rest nu îmi mai fac planuri pentru că în materie de lectură nu prea le pot respecta! 🙂

 

 

Mulțumesc Oana Mariam pentru tag! Aș dori să le provoc pe Geo Marcovici de la Justreadingmybooks, pe Tyna și Oli de la Delicatese Literare, pe Laura Apetroaie de la Bookcaffe, Maria Ancuța Pietraru de la Booksfairydust și pe Cătălina Radu de la We are women of letters.

20108079_771305116385795_695715117_o

 

 

16 răspunsuri la „MID-YEAR BREAK FREAK OUT TAG”

  1. E foarte fain tag-ul ăsta pentru că poți ține o evidență a lecturilor și poți analiza ce ai citit în prima jumătate a anului. Eu am găsit tag cu același nume, dar ușor diferit, în engleză. Însă cine știe? Poate la anul îl voi alege pe acesta de aici, deși ecranizările nu sunt punctul meu forte, iar când vine vorba de recenzii, mai niciodată nu sunt suficient de mulțumită de felul cum ies.

    În fine. Felicitări pentru toate cărțile frumoase pe care le-ai citit și nominalizat; am suficiente notițe să îmi iau de aici, mai ales când vine vorba de autori români contemporani. Am o serie preferată de spionaj scrisă de un autor american – „Lust, Money & Murder” de Mke Wells – așa că sunt ferm convinsă că îmi vor plăcea și cărțile Monicăi Ramirez. Am observat că le menționezi frecvent cum fac și eu pe blog cu seria mea preferată. 🙂

    Îți las și eu răspunsurile mele la tag-ul asemănător, deși lista mea este destul de modestă: http://www.alinasbookishhideout.com/public_html/mid-year-book-freak-out-tag/

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

