Timpul….pierdem sau câștigăm?

hourglass-1703330_960_720.jpg

Timpul este cel mai bun sculptor. Ne sculpteaza în suflete amintiri, emoții și urme de oameni. Ne sculpteaza pe chip riduri în care ascunde înțelepciune și semnele tuturor emoțiilor pe care le-am trăit. Riduri de expresie…de parcă ți-ar fi teama să mai râzi, sau să te încrunti. Eu văd în riduri zâmbete sau lacrimile celor care mai au puterea să plângă pentru alții. E atâta frumusețe și atâta durere în aceste linii care par drumurile tuturor expresiilor adunate de-a lungul anilor. 

Ne raportăm ciudat la el. De parcă am găsit pe undeva nu formula fumuseții veșnice ci formula tinereții fără bătrânețe și a vieții fără de moarte. De parcă ar veni cineva, ar pune pauză și ar spune: ”hopa, nu ai fost pe fază. Ia de aici niște extra ani.” Îl risipim, îl trăim fără să ne implicăm constant și responsabil în ceva. Ne pliem în funcție de interes, nu în funcție de oamenii care ar putea aduce timp de calitate în viața noastră. 

Îl lăsăm să zboare fără să încercăm să aducem câteva clipe de bucurie cuiva. Ne supărăm și nu ne trece. Păi nu suntem noi orgolioși? Și trece, și zboară…și mai sculptează pe ici pe colo câte un rid, și mai adaugă o lumânare pe tortul aniversar. Și când ne ninge cu înțelepciune în păr, ironic sau nu, am vrea să dăm timpul înapoi. Să ce? Să acordăm atenție acelui lucru și să fim la fel de orbi în raport cu ceilalți? Să dăm mai mult cuiva și mai puțin altcuiva? Să cădem din nou în capcana egoismului și a nepăsării? 

Știm deja că timpul nu se mai întoarce. Ai o singură șansă să îndrepți lucrurile și nu, nu se face în viitor ci în prezent. Există timp pentru toate…pentru dragoste, pentru cer senin, pentru mireasma unei flori, pentru zborul unei păsări, pentru iertare, pentru ca să fii, pentru ca să ierți, pentru ca să fii iertat, pentru prietenie, pentru oameni, pentru carte, pentru soare, pentru muzică, pentru joacă și joc, pentru dans și muzică, pentru hrana trupului și pentru cea care îți face sufletul să fie împlinit. Există timp pentru tine, pentru ea, pentru el, pentru noi, pentru el și ea.

                                             de ce să îl arunci? 

de ce să îl irosești?

de ce să nu îi permiți să te modeleze?

de ce să nu îl lași să te atingă?

   de ce să nu privești în oglindă modelul unic care ai devenit?

de ce nu privești în suflet să vezi ce ți-a adus? 

Știi, să nu cauți logică în ce am scris, pentru că nici eu nu știu ce mama naibii butonez. Dar știu, știu și am înțeles că nu este timp pentru nesinceritate, pentru ură, pentru cuvinte urâte, pentru invidie, pentru răutate. Pentru cuvinte rostite pe jumătate și pentru orgolii… pentru resentimente și pentru judecată. Eu nu voi purta aceste pietre de moară în suflet. Refuz să îmi încarc sufletul cu ele. Le-am conștientizat, mi le cunosc și vreau să cred că am găsit calea potrivită. Le îndepărtez și refuz să ma mai împiedic de ele. Voi face un pic de ordine în suflet și în viață. Voi îndepărta și mă voi feri de ceea ce mă face să îmi rănesc timpul. E greu, e ca în chestia aia cu dieta de luni, dar trebuie. 

Am adunat dezamăgiri, refuzuri, lacrimi și regrete. Le-am lăsat să îmi acapareze sufletul și am uitat să mă bucur de ce am, de ce sunt și de ce pot. Nu am super puteri, nu citesc cărți motivaționale, nici nu cred în ele, nici nu scriu adevăruri universal valabile și nici nu am pretenția de  a fi în trend sau vreun influencer. Scriu pentru că port în suflet atâtea cuvinte, atâtea sentimente. Pe unele le păstrez, vor încolți plante bune, pe altele nu le vreau cu rădăcini în sufletul meu. REFUZ!! Nu le alimentez, nu le ud, nu le dau sevă pentru a se hrăni. 

 

 

 

Timpul meu la final va participa la o expoziție și eu îi voi fi model. E drept, el are uneltele potrivite, dar eu am puterea de a mă mișca, răsuci sau de a sări peste etapele pe care nu le vreau.

Eu știu cum va fi modelul timpului meu. Tu știi?

 

watches-1204696_960_720.jpg

8 gânduri despre &8222;Timpul….pierdem sau câștigăm?&8221;

  1. nicoleta zice:

    „O parte din timp ne este rapită, alta ne este sustrasă, alta se scurge. Dar cea mai urâtă pierdere este aceea din cauza neglijenţei. Şi dacă vei voi sa bagi de seamă vei vedea că cea mai mare parte a vieţii noastre o pierdem făcând ce nu trebuie, o mare parte nefăcând nimic, întreaga viaţă, făcând altceva.” Seneca
    Frumos articol, mulţumim! 🌷

    Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

