Valentine / Very Valentine – Adriana Trigiani ***Recenzie

18052772_1499458346783783_142634311_n

 Aveam de multă vreme cartea în bibliotecă. Nici nu mai știu de ce am luat-o. Să fi fost coperta, să fi fost prenumele autoarei…nu îmi mai aduc aminte. Dar acum mă bucur tare mult că am citit-o și că va rămâne pe rafturile mele.

Mie îmi place Italia. Oamenii, locurile, mâncarea și tradițiile de acolo. Îmi plac la fel de mult familiile numeroase și gălăgioase, ce înroșesc mereu firul telefonului pentr a împrăștia veștile. Îmi place și am și lucrat tot ce am putut din categoria produselor handmade. Mi se pare că pui mai mult suflet, că dai naștere ideilor, lucrurilor și viselor tale numai cu priceperea mâinilor și cu multă imaginație. Poate toate aceste motive au fost cele care m-au determinat să îndrăgesc atât de mult această cărticică.

A avut de toate…familie, tradiție, meșteșugari, produse unicat, povești de viață atât de credibile, locuri minunate și multe detalii. Nu sunt tocmai o fană înfocată a descrierilor ample, dar aici am simțit nevoia. Mi s-a părut că autoarea a acordat atenție tuturor celor care au creat ceva cu mâinile lor, cu pasiune și din pasiune, reușind să fie echilibrată și corectă.

Valentine era CeaHazlie. Una dintre cele trei fete ale familiei Roncalli. Mai era și fratele Alfred, cel care îi cam punea bețe în roate Valentinei cam în tot ce dorea să facă. Fratele și surorile sale își găsiseră drumul în viață. Valentine reușise abia acum la 33 de ani să realizeze că de fapt ea își dorea să creeze pantofi. Lăsase catedra de engleză unde era profesoară și relația ei cu Bret și se mutase cu bunica ei în casa care era și sediul firmei de pantofi Angelini, fondată în 1903. Cariera ei de pantofar nu se potrivea cu a lui Bret de pe Wall Street, în plus nu ar fi înțeles-o vreodată între două lovituri de ciocane.

Valentine și bunica ei produceau cam trei mii de bucăți de pantofi unicat de mireasă pe an. Un număr destul de mare avînd în vedere că totul se producea la fel ca în ziua în care atelierul luase naștere, ba chiar utilizau și aceleași aparate. Dar un număr destul de mic pentru a putea acoperi datoriile pe care bunica ei trebuia să le stingă. Valentine considera de datoria să ducă mai departe toată munca bunicilor dar și visa continuu la o linie de pantofi care să îi poarte semnătura în totalitate. Numai că nimeni nu îi acordă prea mult credit.

Nici nu ar fi avut cum să fie în centrul atenției. Nu când Alfred vrea să o convingă pe bunică să vândă, când bunica se simte bătrână, când tatăl ei se îmbolnăvește, când sora ei rămâne însărcinată, când apare în viața ei Roman- un bucătar italian, când fostul ei logodnic ar putea să îi prezinte o altă soluție pentru a scăpa din impas. O gură mare de aer și o cafea servită în locul ei secret, nu mai este de ajuns.

Dacă ar putea găsi o soluție… 

      Dacă ar putea amâna vânzarea ..

Dacă i-ar putea determina să îi mai acorde timp…

             Dacă ar putea să nu mai fie singură și nemăritată la vârsta ei…

       Dacă ar putea fi măcar o dată CeaInteligentă…

  Dacă, dacă, dacă… un munte de întrebări și probabilități și nici o sugestie. Știe că pantofii sunt viața ei, la propriu, dar nu știe cum va putea găsi o rezolvare la tot uraganul din viața ei. Așa că va trebui să descoperiți singuri această…storia italiana.

Cartea a fost extrem de relaxantă. Chiar dacă au fost multe detalii și multe personaje, lectura nu mi s-a părut deloc solicitantă și pentru mine a fost numai bună pentru perioada aglomerată prin care trec, mai ales că am citit despre oameni care au puterea de a înțelege și de a recunoaște lucrurile care îi fac fericiți. Iar faptul că este inspirată din viața reală a bunicului autoarei, m-a impresionat și mai tare.

 

 

” Plăcută ca o ceașcă de ceai de mușețel într-o duminică ploioasă” – The New York Times Book Reviews     (nu e duminică, dar plouă, plouă, plouă)

3 răspunsuri la „Valentine / Very Valentine – Adriana Trigiani ***Recenzie”

Lasă un răspuns

