Suflet rebel – Nieves F. Joy , Seria ”Paradoxul iubirii”, Volumul 1 ***Recenzie

16649076_165216307314685_6627486124044727282_n

Știți genul ăla de carte care îți taie răsuflarea și care te îndeamnă la analiză și visare? Care parcă este scrisă anume pentru tine? Cea care scoate la suprafață micile secrete păstrate în fundul sertarului celui mai de jos? Secretele alea pe care simți că nu le poți spune nimănui? Semnele acelea care ar trebui să facă alarma să sune?

Vi s-a întâmplat să faceți pauză de lectură și să vă întrebați dacă nu cumva autorul a primit vizita unei păsărele care i-a șoptit povestea voastră?  Suflet rebel este o astfel de carte.

Chiar dacă nu vă veți regăsi în povestea ei, dacă nu vă veți recunoaște printre rânduri, vă garantez că vă veți simți atinși de forța cu care Nieves scrie. Are un stil de scris fără descrieri și floricele, dar atât de plin de acțiune, atât de alert și de lipsit de clișee încât a fost o adevărată aventură să descopăr povestea Raisei.

Noi, ca și cititori, avem talentul de a ne face propriile scenarii, de a încerca să ghicim ce se întâmplă pe mai departe. Știți senzația asta, nu? Ei, vă spun că la Nieves nu veți putea anticipa. V-ați făcut un scenariu? Uitați de el pentru că autoarea este maestră când vine vorba de răsturnări de situații, de personaje controversate, mature și spumoase.

Deși vorbim doar de primul volum, am putut să constat că Nieves își supune personajele la un adevărat test. Îi crează, le insuflă o grămadă de calități, le creionează defectele și apoi îi ia de mână și îi poartă prin greutăți, prin atâtea situații încărcate de tensiune și adaugă un strop de dramă. Să nu credeți că doar veți plânge la cartea asta. Autoarea a avut grijă să îndulcească puțin colțurile ascuțite ale durerii cu niște curbe sinuoase de pasiune. Aici nimic nu este doar de suprafață, totul se petrece în profunzime. Fie că vorbim de trăiri, de devotament, de dragoste sau de pasiune…totul se trăiește intens.

Raisa, personajul feminin principal, este un personaj complex, bine conturat și supus, poate, celor mai grele încercări. Am râs și am plâns alături de ea. I-am înțeles stările și i-am resimțit tumultul interior. De la monologurile interioare prin care se certa ea însăși de foarte multe ori, la Raisa extrovertită și prietenoasă în jurul colegilor de birou, la Raisa care reprezenta doar o imagine și o ”mobilă” drăguță în viața soțului său. Soțul său fusese altfel. O făcuse să se îndrăgostească și să creadă în el. După căsătorie a avut grijă să anuleze tot ce însemnase Raisa cândva. Aparențe, normă de conduită, ținute de firmă, mașina luxoasă și o permanentă singurătate în doi-asta primise după căsătorie. Comunicarea lor se realiza prin intermediul secretarei lui și a bilețelelor lăsate pe masă.

Raisa știa că nu e bine, simțea că nu este fericită, că nu asta este viața pe care și-o dorea. Dar nu putea să plece, nu putea să fie ea persoana divorțată, nu voia să rupă lanțul ăsta de mătase cu care era legată. De ce? Pentru că provenea dintr-o astfel de familie și nu voia să mai fie nefericită încă o dată. Pentru că avea speranța că se va regăsi pe ea, pe ea  dinainte de el, de omul de succes, plin de bani dar sărac de sentimente.

A fost teribil de greu să citesc povestea ei și să realizez că sunt alte mii de femei care își duc viața în același mod. Că este vorba de o cușcă poleită cu aur sau una realizată din cel mai ordinar material, efectele unei astfel de vieți sunt similare. Te anulează ca om. Te face să te simți neîncrezător și stingher în lumea asta mare. Te face să te simți defect și vinovat.

Unele sparg încuietoarea și fug. Altele nu știu cifrul lacătului și rămân acolo îndurând aceeași viața de calvar până când e prea târziu. Cele mai multe tac și nu mai au puterea să lupte. Raisa a avut un pic de noroc. Exista cineva acolo, undeva, care nu numai că o putea susține în lupta ei  dar putea să o și ajute să cunoască adevărata față a soțului său. Habar nu avea cât de întortocheat și de sinistru era profilul omului cu care împărțea patul.

Dar totul era în mâinile ei. Ea era și salvarea și condamnarea deopotrivă. Poate ea să se rupă de prejudecăți? Poate ea să spargă toate zidurile în interiorul cărora o Raisa supusă și nesigură fusese inventată?

Secrete teribile și un final fantastic, un parcurs zbuciumat și un suflet rebel care își dorește să trăiască și să se simtă iubit.

Am fost părtașă la o altfel de poveste. Una în care am iubit și am urât deopotrivă personajele, una în care am râs și am plâns în același minut, una în care nu am simțit că întorc pagini ci am simțit că am câștigat prieteni, sentimente și lecții de viață.

Da. Raisa pot fi eu, poți fi tu, poate fi ea. Dar oare noi ce am face în locul ei?

Nieves F. Joy a debutat pe o platformă online. Un mediu în care se adună toți cei care doresc să scrie sau măcar să încerce să o facă. Deși cartea te stoarce emoțional, te dărâmă și te vindecă, se simte amprenta lui Nieves, omul care scrie din pasiune cu pasiune. Omul care nu înșiruie niște cuvinte pe pagini goale, ci construiește destine. Și nu la modul: una bucată femeie plus una bucată om se îndrăgostesc și sunt happy ever after.

Nu! Nieves nu îi lasă singuri până nu dau încă o dată și încă o dată examenul maturității, până nu îi vede că sunt pregătiți să învețe să meargă singuri pe picioarele lor în noua viață care îi așteaptă. Parcursul lor nu este unul ușor pentru că autoarea are un strop de sadism și îi vrea scuturați bine, așa va ști că ei sunt capabili să accepte și să recunoască toată fericirea atunci când vor fi asaltați de ea. Va supune treptat unor testări pe toți cei care se învârt în jurul personajelor centrale, pentru că nici ei nu vor fi niște simple nume. Toți au rolul lor, toți fac parte din același mecanism.

Nieves este o gură de aer prospăt. E altceva. Acum înțeleg eu toate acele mesaje pe care le văzusem pe platforma online, unde toți spuneau cât de mult adora stilul ei, unde toți au trăit cu aceeași intensitate această poveste.

Sunt sigură că Nieves și Raisa vor cuceri multe inimi, iar eu trebuie să mai spun că abia aștept volumul doi și de data asta nu mă mai aștept la nimic, las totul să se întâmple.

Nieves, te felicit!

Dacă v-am facut curioși, vă spun că puteți găsi cartea pe site-ul Librex, adică  aici, unde beneficiați și de 15 % REDUCERE!!

17156093_1103596746434840_6233887526094078650_n

20 de gânduri despre &8222;Suflet rebel – Nieves F. Joy , Seria ”Paradoxul iubirii”, Volumul 1 ***Recenzie&8221;

1. Cornelia zice:

Ce mai stii tu sa ispitesti lumea 😊! Felicitări pentru recenzie! sunt curioasă sa ma testez când o citesc, pentru ca asa cum ai spus si tu îmi place sa fac diferite scenarii si de multe ori se adeveresc.

2. Nieves zice:

Am avut aceleași emoții ca și prima oară când am citit recenzia. 🌹Aceeași mândrie că povestea a ajuns la sufletul tău. Că ai rezonat cu Raisa și ai înțeles-o în totalitate. ❤
    Îți mulțumesc suflet minunat! Pentru că ești, pentru ce că suntem!🤗😘🤗