Lupii trecutului. Sofia – Natașa Alina Culea , Librex ***Recenzie

17498871_1884298288503544_2608292497089303402_n

Am crezut că îmi construisem o părere în legătură cu operele Natașei Culea. Am crezut că voi rămâne surprinsă de acum înainte doar de poveste, că voi fi capabilă să îi recunosc amprenta și că data viitoare voi fi pregătită. Nu am fost. Nu pentru Lupii trecutului Sofia. Nu pentru o carte plină de mistere, de pasiune, de fantasme, de rațiuni, de trăiri, de iluzii și de profunzime.

Nu credeam că voi asista la spectacolul lumii exact așa cum este el: necenzurat, neprelucrat și nefiltrat. Concluzii generale, particularități, personaje individuale angrenate totuși în mecanismul care împinge mulțimea de la spate. Către cine? Către ce? Mai sunt ”rotițe” care se desprind de acest dispozitiv și își caută destinația, tind spre cunoaștere, spre definirea noțiunilor adânc înrădăcinate în noi.

Ce e dragostea? Ce este fericirea? Cine hotărăște cât să stăm într-un loc?

Cartea a debutat cu un mare plus pentru autoare. De ce? Pentru că îmi doream de mult timp să citesc o carte din perspectiva unui el. A lui, cel care rămâne mereu în spate și căruia nu îi sunt, uneori, recunoscute nici laturile sensibile, nici rotunjimile sufletului, nici nu prea îi sunt băgate în seamă doleanțele. Povestea lui e tristă, dar autoarea reușește cu un strop de amuzament să atragă și mai mult atenția asupra lor, asupra plafonării în care pluteau. Doi oameni prizonieri ai aceleiași plute naufragiate, prinși în tangajul de zi cu zi, ce aveau nevoie de prezența prietenilor pentru a învinge singurătatea în doi.

Fabian și Carina – șase sunete aveau prenumele lor, șase sute de motive și de diferențe îi separau zi după zi. El aproape de criza de 40 de ani, captiv într-o căsnicie căreia nu îi mai găsea sensul, gesturi automate și cadouri care înlocuiau dragostea. Ea, avocata de succes, preocupată de imagine, de aparențe și de carieră. Nu a fost nevoie de prea mult ca să înțeleg că ea nu punea preț nici pe oameni, nici pe sentimente. Se înconjura de nulități, oameni probabil inferiori, ce nu făceau altceva decât să evidențieze superioritatea ei.

În cadrul celebrării unei căsătorii, (culmea!! a lui era pe butuci), Fabian o întâlnește pe Sofia. Tânără, frumoasă, pasională și liberă. Atras către ea ca de un magnet, Fabian găsește, poate, imboldul necesar pentru a evada. Sofia la început mi-a părut la fel de dulce ca o iluzie, ca o fericire interzisă. A venit asemeni unui fluturaș și dintr-un fâlfâit de aripi a colorat lumea celor din jurul ei. A început cu Carol, bunul ei prieten și a continuat cu Fabian, omul căruia i-a închinat clipele ei de sinceritate și de pasiune fără margini.

Clipe împrumutate de la căsnicia lui. Momente furate din timpul lui pentru Carina. Sofia ar fi putut avea totul, dar nu voia. Nu poate să facă rău. Viața ei a fost de la început o cursă plină de obstacole, de lovituri și de carențe.

Am trăit alături de ei nebunia clipelor de pasiune dezlănțuită, de discuții pline de esență, de clipe ce nu se măsurau în secunde ci în îmbrățișări, am asistat la o poveste de dragoste ce fusese condamnată din fașă. Condamnată de acte, de lume și de oameni.

Finalul nu am căutat să îl descos și să îl disec. L-am înțeles, l-am acceptat și l-am privit dintr-un alt unghi. Eu cred că există oameni buni, oameni răi și oameni umbră. Primele două categorii nu le mai descriem. Insă oamenii umbră, da. Sunt oamenii aceia speciali care trec prin viața noastră ca o umbră și ne determină să devenim oameni ce aparțin celorlalte două categorii. Depinde de noi să alegem de care…

Mulțumesc, Natașa Alina Culea pentru ore de lectură minunate, pentru cartea oferită și trebuie să spun că am înțeles de ce ai spus că este preferata ta. Am simțit suflet …

5 gânduri despre &8222;Lupii trecutului. Sofia – Natașa Alina Culea , Librex ***Recenzie&8221;