Păcatele trecutului – Sandra Brown ***Recenzie

219_pacatele_trecutului_sb_cvr

Când nu știu ce să citesc, apelez la un mic truc. O pun pe Maria, fetița mea, să aleagă. Așa am ajuns să citesc „Sandra Brown – Păcatele trecutului”. Dacă cineva ar fi acoperit numele autorului, mi-ar fi fost greu să recunosc stilul Sandrei, pentru că nu părea ea. Nu am regăsit descrierile din scenele ei de dragoste, atât de faimoase și explicite, au fost doar două întâmplări de acest gen în carte, în rest ..m-a cucerit. Am avut nevoie la acel moment de altceva, de un suflu nou și l-am primit și dați-mi voie să îmi scot pălăria, metaforic, pentru că până la final aproape, nu am intuit deznodământul. Mi-a plăcut „realitatea” din spatele poveștii, știu că anual sunt raportate câteva sute de cazuri în care femeile sunt victime ale hărțuirii sexuale și ale agresiunii conjugale, iar de cele mai multe ori femeia iartă crezând că nu se va mai întâmpla. Dar haide să vă povestesc un picuț despre carte.

Am întâlnit în această carte personaje ambițioase, bine construite care luptă pe rând cu demonii și fantomele trecutului. O luptă în care de dragul celor apropiați din jurul tău poți înfrunta orice obstacol, însă care pe alocuri lasă victime, ce și cum vă voi spune mai jos.

Deși cartea este scrisă în genul thriller, mai mult ca in cel romance, acțiunea cărții m-a captivat și m-a ținut cu gândul la ea în clipele în care nu puteam citi. La un moment dat, m-au dezamăgit toți, pe rând, dar mai apoi i-am mai iertat. Nu am fost de acord cu deciziile lor și mi s-a părut că au renunțat mult prea ușor și mi-era teamă că acum era prea târziu pentru ei. Povestea alternează în prezent și în trecut, unde ne sunt prezentate două povești de dragoste. Acest fapt nu m-a bulversat, din contră, am înțeles mai bine personajele și deciziile lor.

Dodge, un polițist ambițios, care dorește să ajungă detectiv. Crescut fără dragoste, într-o casa unde tatăl lui îi făcea numai reproșuri, Dodge luptă să dovedească tuturor dar și lui însuși, că merită să fie iubit și apreciat. Intră într-o unitate specială de polițiști,care se ocupau cu prinderea unui jefuitor de banci care era tot mai greu de prins și care făcea și victime omenești.

În una din misiunile sale, alături de partenerul său Gonzalez, ajunge la casa unde locuia Caroline King care era agresată de logodnicul ei, Roger. Roger Campton, un băiat de bani gata, care se pare că își măsura bărbația în lovituri aplicate femeii firave. Impresionat și mișcat de ochiul ei vânăt și de fragilitatea sa, Dodge își dorește din tot sufletul să o ajute și să o protejeze. Insă, Caroline îi refuză ajutorul, îi găsește scuze logodnicului său și își retrage plângerea împotriva acestuia.

Prins cu munca la unitatea specială, Dodge nu uită de Caroline iar cand partenerul său Gonzalez îi spune că a fost din nou o răfuială acasă la Caroline, care se soldase cu internarea acesteia , polițistul nostru înnebunește si merge după ea la spital. O convinge să se mute acasă la el, până când își va reveni iar intre ei se înfiripa o poveste de dragoste, născută din nevoia de afecțiune pe care o resimțeau amândoi. Din micuța lor idilă, se naște fiica lor Berry, dar tocmai în ziua nașterii micuței, Dodge greșește foarte tare la adresa lui Caroline iar aceasta îi cere să dispară din viața lor. Aici, Dodge m-a înfuriat maxim, a renunțat prea uțor la ele, desi Caroline era centrul existenței sale.

Caroline se pregătea să devină agent imobiliar, se angajează la agenția lui Jim Malone, iar capacitatea ei de munca și firea ei îl cuceresc pe șeful ei cu care ajunge să se căsătorească, după ce Berry împlinește un an. Caroline îl caută pe Dodge și îi cere săț la drepturile asupra fiicei lor, iar el este de acord. Nu mă așteptam la Caroline, o femeie matură și ambițioasă să îi ceară asta și mai mult, să nu îi povestească niciodată lui Berry despre el.

Berry, fiica celor doi, o tânără ambițioasă, mult prea ambițioasă pentru binele ei, încearcă să urmeze modelul mamei ei de succes. Trage niște sfori subtile la serviciu, care atrag atenția lui Oren Starks asupra ei. Acesta începe să o hărțuiască, să îi invadeze spațiul cu prezența lui și cu zeci de cadouri. După ce Berry îl tot refuză, tânăra se mută în casa de la lac a mamei ei. In timp ce lucra cu Ben, colegul ei, la o campanie, Oren îi atacă și încearcă să îi omoare, reușind doar să o sperie teribil pe Berry si împușcându-l pe Ben.

Cand mama ei, Caroline, înțelege pericolul prin care trece îl sună pe singurul om în care se putea încrede că o va proteja chiar dacă au trecut 30 de ani de la ultima întâlnire: pe Dodge. Acesta, refuza la început sa vină, însă conștientizarea că fetița lui, cea pe care nu o văzuse niciodată , este in pericol, îl face să treacă peste teama revederii singurei femei pe care o iubise cu adevărat, dovadă fiind cele două divorțuri ale sale.

Ajunge la casa de la lac și îi este prezentat fiicei lui ca detectiv particular dar perspicacitatea fetei o fac să vadă familiaritatea cu care tratau cei doi, Caroline si Dodge, si în scurt timp își trage singura concluziile. Acțiunea de prindere a lui Oren este condusă de ajutorul de șerif Sky, un polițist bun, nu lipsit de ambiții, dar care se mulțumea cu viața echilibrată pe care i-o oferea un oras micuț. Cu Oren care îi induce în eroare la orice pas, și care lasă victime pe oriunde trece, cei doi bărbați își unesc puterile în conducerea anchetei și încetarea acestui coșmar care le dăduse viața peste cap. Berry si Sky, realizează în mijlocul acestui tumult ce le bântuia nopțile, ca există atracție între ei, însă au nevoie de timp pentru a realiza ce îi leagă, mai ales ca un psihopat le tulbura existența.

Oricât de mult aș vrea să vă spun ce se întâmpla nu am să o fac, vă spun însă că finalul m-a fascinat, nu mă așteptam la așa întorsătura de situație iar lucrurile par că încep să se aseze între protagoniștii noștri.

Merită citită cartea! E o lectură captivantă și surprinzătoare.
Nota mea 4.5/5

Un gând despre „Păcatele trecutului – Sandra Brown ***Recenzie