Abis – Monica Ramirez Seria Alina Marinescu (#5) ***Recenzie

17097497_1873772789556094_4440942821218542373_o

Când vine vorba despre serii de cărți, sunt destul de sceptică, recunosc. Fie primul volum este foarte bun, restul neputând să se mai ridice la nivelul lui, fie au o valoare crescătoare, fie, din diverse considerente, autorul expune mult prea puține lucruri în mult prea multe cuvinte. Asta este părerea mea…voi o puteți avea pe a voastră. 🙂

Când am început seria scrisă de Monica, știam că este o serie foarte apreciată, dar nu știam câtă tensiune și câtă complexitate voi întâlni în paginile ei. După ce am terminat de admirat coperțile, m-am întrebat de ce Alina Marinescu? Mai ales că în primul volum am simțit accent pe Alina și Alex. Era clar că trebuie să descopăr. Am citit primele 5 volume și mă credeți că nu pot alege un preferat? Fiecare a adus noțiuni noi, sentimente diferite, stări emoționale, descrieri și secrete. În fiecare autoarea a împletit destine, le-a interconectat și le-a întrepătruns. A clădit peste mizeria meseriei lor prietenii. A scos viață după umbrele nopții și atingerea morții. A relatat fidel nu doar misiunile ci întregul modus operandi al organizației Elite cu tot cu tentaculele ei lipicioase.

După primul volum eram pur și simplu năucită, în cel de-al doilea am fost prizoniera emoțiilor, în cel de-al treilea am trăit intens, despre cel de-al patrulea am spus că este pur și simplu wow. Pe al cincilea l-am luat relativ relaxată și am zis: Neah, Monica. De data asta știu cum joci. Nu mă mai surprinzi. Poker face…guess what? Un fleac.. m-a ciuruit. 🙂 Este romanul pe care l-am simțit cel mai dur, mai crud și mai încărcat de tensiune și durere. Am suferit alături de Alina și de prietenii săi și am văzut efectele răzbunării. Am avut, ocazional, nevoie de câte o mică pauză, ca să pot asimila toate noțiunile noi.

V-am spus că o ador pe Alina, nu? Acum nici nu mai știu ce să spun pentru a evidenția exact tot ce simt în legătură cu acest personaj. Alina a devenit personajul meu feminin preferat ever!! Este pentru mine dovada vie că dragostea și speranța, umanitatea, feminitatea au o șansă indiferent de cât de greu este parcursul. Nu m-a durut și nici nu m-a afectat trecerea ei bruscă de la mașina de ucis la femeia pasională din intimitatea casei sale. Viața ei de agent a fost rolul vieții ei pe scena lumii. A trebuit să semene moarte când ea de fapt își dorea reversul medaliei. A trebuit să lanseze ură și duritate, când ea de fapt se putea atașa de oricine. Un rol pentru care a fost plătită în secunde de teroare, în identități secrete printre bariere de fum în abisul durerii. Un asasin perfect.

Misiunea ei era aceea de a-l seduce pe Bataine, fratele lui Bashir Al – Fadhe ( Cel Ales, liderul Al Qaeda), cu scopul de a îi ajuta în capturarea celui din urmă. Elite era puternică, dar și celula teroristă avea antenele ei, așa că poziția Alieni este deconspirată și va începe un proces de inversare a identității ei . Prin teroare, bătăi, tortură și droguri extrem de puternice, Bataine distruge încet-încet tot ce era cândva agentul special Alina, inoculându-i ideea că Elite era dușmanul ei și ea era una de-a lor. Ideile și noua identitate îi erau menținute cu ajutorul pastilelor. Dar Alina fusese întotdeauna o rebelă încăpățânată, așa că nu le mai lua și bucăți de amintiri se îngrămădesc în mintea ei tot mai confuză.

Marius nu putea renunța la ea, mai ales că tot primeau informații despre un ”terorist” care opera exact în modul Alinei. Doar că misiunea lui se va dovedi foarte grea. Brett era bucuros că agenta lui perfectă era în viață, dar nu îl ajuta cu nimic confuzia ei și nimeni nu îl asigura că va deveni același agent operativ  care fusese dintotdeauna.  7 zile avea Marius să o transforme. Dacă nu reușea, devenea călău din salvator. Știa că poate folosi amintirile și nopțile de pasiune pentru a reactiva adevărata Alina…doar că drumul către mintea ei încețoșată se dovedește extrem de anevoios.

Era un asasin apreciat de agenție, dar era un om și mai iubit de prietenii din jurul său. Așa că atunci când Alina devine un robot care ascultă habotnic ordinele fără a mai pune întrebări ca pe vremuri, toți agenții se vor mobiliza să o scoată din stare. Se auto izolează și se refugiază în antrenamente epuizante, care țin mintea ocupată și mușchii tensionați. M-a durut să o văd așa, precum o mașinărie. M-a durut să o văd renunțând la toate iluziile ei și la dorința ei pentru o viață normală.

Autoarea m-a ținut pe un fir întins…tensionat la maximum. Nervi înținși și amalgam de sentimente, iar la final pagini încărcate de emoții și de răsturnări de situație. Nu aș fi ghicit că agenții  cu sânge rece vor fi capabili să mă facă să zâmbesc și să mă atașez atât de mult de ei. Am râs în hohote când am văzut un agent afectat de pojar și m-am înduioșat teribil când același agent a îngrijit o gaiță albastră, pe care o botezase Julieta, și a eliberat-o după ce a vindecat-o pentru a zbura alături de Romeo al ei.

Și dacă mă gândisem să fac o pauză și să citesc altceva diferit înainte de volumul 6, aflați că nu mi-a ieșit nici asta. Nu pot sta departe de ei, chiar dacă în mine se dă o bătălie ciudată. Vreau să văd ce turnură au luat lucrurile, dar nu sunt gata să renunț la ei. Vreau să îi am în preajmă mai ales acum când, dacă mă aplec bine, bine, pot zări luminița de la capătul tunelului.

Monica… you are still THE BEST!!!

7 gânduri despre &8222;Abis – Monica Ramirez Seria Alina Marinescu (#5) ***Recenzie&8221;