Taifas de weekend cu Marius Albert Neguț

16601890_248364162286646_7453377256510862760_o

Marius Albert Neguț este autorul romanului ”Îngeri rătăciți” (roman de debut), apărut la Libris Editorial.

16933545_261501787639550_564182846_n

Cine e Neguț Marius Albert? Omul, nu scriitorul. 🙂

” Un oarecare om, printre oameni… ”   🙂

Care a fost cel mai nebunesc lucru pe care l-ai făcut sau ai  vrea sa îl faci?

” Ohooo… Am făcut multe lucruri nebunești… De exemplu am trecut clandestin granița Serbiei, apoi a Macedoniei, în timpul războiului din fosta Iugoslavie. Voiam să ajung alături de câțiva prieteni, în Grecia. Sau: Am chiulit de la școală ca să mă duc la mineriada din iunie 1990. Cine ar fi crezut atunci, că asta mă va ajuta să scriu ”Îngeri rătăciți”. Am fost și la mineriada din septembrie 1991, când a căzut guvernul Petre Roman. Atunci m-am bătut prima oară cu scutierii. Eram copil, nebun… Recunosc asta, acum…

Cartea ta de debut ”Îngeri rătăciți” a fost foarte apreciată de public. Te ajuta feedbackul, te impulsionează?

” Bineînțeles! Am stat de vorbă pe messenger cu mulți dintre cititorii mei… inclusiv cu tine… 🙂 Scriu ca să bucur oamenii, e normal să le ascult opiniile, nu? ”

De care personaj creat îți este cel mai dor?

” De Rozalia! E creată după chipul și sufletul bunicii mele din București, plecată din lumea asta. Am iubit-o enorm… Ea m-a învățat să citesc, la 5 ani, deși avea doar 2 (două) clase...”

16839591_261501757639553_909990846_n

Care ar fi cea mai mare provocare literară pentru tine? Ai scrie o carte total diferita de genul abordat? 

” Chiar nu știu ce să-ți spun… Ca să scriu, trebuie să cred și să mă regăsesc în ceea ce pun pe foaie. Nu știu… Trăim și vedem…”

Dacă am alcătui un decalog al scriitorului, care ar fi cea mai importantă poruncă?

” Să transmită ceva folositor prin scrisul său! Sunt pline librăriile de maculatură…”

Dacă te-ai afla față în față cu Neguț Marius Albert, la început de drum, ce i-ai spune? 

” Drum bun, Marius! 🙂 Lăsând gluma deoparte, mi-aș oferi sfaturile necesare pentru a nu răni oamenii pe care i-am rănit.”

16923440_261501764306219_976931313_n

Ce pasiuni ai? Asta în afara scrisului, evident…

” Am un hobby foarte costisitor… Îmi plac construcțiile! Nu contează ce fac… că e o casă, ori un scaun, plăcerea e maximă! Pentru asta îi mulțumesc bunicului meu ce m-a învățat de mic, diverse chestii practice: să bat un cui, să fac un scaun, un coș… Pe vremea mea, adulții nu se fereau să pună în mâna unui copil: un fierăstrău, un ciocan… Nu critic părinții de acum, mă mulțumesc doar să observ, că băieții din ziua de azi, nu știu să bată cuie, iar fetele să coasă nasturi!

 Ce n-ai scris și ai dori să o faci?

” Eu știu? Mi-ar place să scriu un scenariu de film, o piesă de teatru. Aș vrea mult de tot, să-mi văd poveștile jucate! Ar fi frumos…”

 Ai ține cont de dorințele publicului în legătură cu traiectoria unui personaj?

 „Public” e un cuvânt ce definește un grup de persoane. Dar… Acele persoane nu gândesc la fel! În timp ce, de exemplu, tu dorești ca un personaj să aibă un anumit traseu, omul de lângă tine, component și el al publicului, dorește altceva. Am învățat că, în viață, dacă încerci să mulțumești pe toată lumea, vei eșua lamentabil, ba chiar te vei nemulțumi pe tine însuți. Deci, nu! Nu aș schimba traseul unui personaj.

 Văzusem la un moment dat pe rețelele sociale un mesaj. ”Nu enerva un scriitor, te face personaj în cartea lui și te-ar putea omorî”. L-ai adopta?

” De ce să-i dau unui ”enervant” atât de multă importanță? Prefer să-l ignor…”

 De ce ai ales să donezi drepturile de autor ?

”Pentru că, deși banii sunt importanți, nu sunt
TOTUL!”

 Punctele tale sensibile sunt…

” Copiii…”

16924256_261501797639549_38098522_n.jpg

Ce noutăți ne pregătești?

” Un roman numit momentan, ”Inocența păcatului”. Sper să vadă lumina tiparului, spre sfârșitul anului viitor.

Un mesaj pentru cititorii tăi?

 ” Trăiți într-o societate! Comportați-vă ca atare! Încetați să cereți de la alții, ceea ce voi nu oferiți!” 

16901540_261501770972885_455995755_n.jpg

 Îți mulțumesc pentru timpul acordat și pentru răspunsurile care ne-au pemis să mai aflăm câte ceva despre tine. Am spus și repet…cartea ta a fost cel mai bun roman de debut pe care l-am citit vreodată! Să ai mult succes! 

Aici este fundația pe care Marius a ales să o sprijine prin oferirea drepturilor de autor: 

Phillip House Foundation

9 gânduri despre &8222;Taifas de weekend cu Marius Albert Neguț&8221;

Lasă un răspuns

