Asasin la feminin – Monica Ramirez Seria Alina Marinescu (#1) ***Recenzie

” O iubire imposibilă, interzisă, din altă lume…”

Asasin la feminin” este cartea care m-a cucerit zilele astea și nici nu știți cât sunt de bucuroasă că mai am încă 5 volume de parcurs și că mă voi bucura pentru ceva timp de personajele create cu atâta pricepere de Monica Ramirez.

În cartea asta toată lumea a avut o misiune: Monica să scrie genial, eu să mă bucur de o poveste complexă iar Alex și Alina să ducă sarcinile impuse la capăt și să își păzească inima unul de celălalt.

Nu am mai citit de mult timp o carte care să mă prindă de la primele pagini și să îmi insufle atâta forță și atâta complexitate. Agenți secreți, misiuni, agenții de combatere a terorismului care nu existau nicăieri în documentele oficiale și un strop de dragoste. Dragoste care poate să anuleze măcar un pic din duritatea și caracterul rece, atât de specifice unui agent SSO. (Serviciul Special de Operațiuni)

Nu, nu am avut impresia că mă uit la un film, pentru că ce se întâmplă în carte, de la detalii până la trăiri, de la acțiune până la personaje, este mult mai complex față de un simplu scenariu. Monica mi-a oferit suficiente date cât pentru a-mi crea propriul scenariu, iar ea mi-a fost regizor.

Ps: Monica, tu o poți descrie cum vrei pe Alina Marinescu, dar în ”filmul meu” Monica și Alina se contopesc în aceeași ființă care îți poartă trăsăturile.

***

Alex avea 17 ani când a fost recrutat de SSO. Îl aveau sub lupă de multă vreme și când băiatul s-a înscris la un club clandestin de arte marțiale (lucru interzis în perioada comunistă) a fost ocazia perfectă de a-l face să dispară. Exact, să dispară. Tentaculele SSO se întindeau peste tot, creând o plasă impenetrabilă și lipicioasă de minciuni, înscenând executarea prizonierului. A fost dus într-un sediu al agenției din munții Retezat și supus experimentelor și antrenamentelor.

Alex încă nu înțelesese complexitatea perioadei de instruire, iar eu am rămas șocată să descopăr domeniile în care un agent trebuia să fie expert. Arsenalul lui de emoții, de empatie, dragoste și normalitate a fost înlocuit cu muniție reală, cu duritate, forță brută și sânge rece. Amenințat constant cu siguranța familiei sale, devine Alex Therein un asasin implacabil și de neoprit.Era o ”mașină de ucis” specializat în arte marțiale, informatică, seducție și manipulare. Nu exista nimic care să îl oprească.

Când SSO îi cere să recruteze o fată la fel de inocentă ca și el odinioară, Alex este cuprins de remușcare și de vină, mai ales după ce fata reușise să spargă zidurile sub care își baricadase agentul Alex toate emoțiile. Ea îl făcuse să râdă după mult timp. Timp în care nici măcar nu își mai aducea aminte cum e să zâmbească . Alina Marinescu era frumoasă, pură și plină de farmec și în 6 luni el a distrus totul. A dus-o în sediul agenției unde profesorii din fiecare domeniu s-au ocupat să îi smulgă orice urmă de umanitate, de nesupunere și de normalitate. Dar nu i-au putut smulge speranța și inima care bătea pentru Alex. Alina fusese o rebelă iar caracterul ei nu se dovedește a fi prea ușor de îmbânzit.

Povestea lor este probabil cea mai grea misiune, pentru că au cele mai multe obstacole de îndurat și pentru că nu are dată limită. Ei nu pot simți și nu își pot arăta slăbiciunea, SSO are ochi și urechi peste tot. Pentru că povestea este țesută în jurul lor, într-o perioadă care mie îmi stârnește mereu curiozitatea datorită tuturor secretelor și dedesubturilor de care civilii nu știau, Alex și Alina sunt personajele care îmi vor rămâne cel mai mult în suflet. Sunt conturați atât de verosimil încât am stat și m-am întrebat cât este ficțiune si cât adevăr? Unde se termină povestea și unde începe realitatea?

Este o poveste alertă, plină de acțiune și de supans. La fiecare misiune am stat cu pumnii strânși pentru că nu știam niciodată la ce vor fi supuși. Autoarea a ales să ne prezinte poveștile celor doi într-o alternanță de planuri, trecut și prezent, fapt care mie mi-a înlesnit cunoașterea și mi-a captivat atenția pe deplin. O cursă mortală, plină de răsturnări de situații, în care protagoniștii aleargă mereu contra cronometru pentru a salva lumea? Sau pentru a se păzi unul de celălalt?

Am simțit furie, adrenalină și pasiune. Mi-am pus zeci de întrebări și am trăit fiecare misiune de parcă am fi fost împreună în bătaia puștii. Trebuie să spun că am rămas uimită de profesionalismul Monicăi Ramirez. Făcusem cunoștință cu stilul ei încă de la Kit Black. Dar nu am crezut vreodată că o autoare poate reda atât de fidel o lume dură, plină de sânge rece și moarte, operațiuni secrete și modus operandi a unei agenții cu tentacule lipicioase. Pentru mine este cu siguranță Cartea lunii și o voi cota cu toată inima cu 5 steluțe. Este o carte genială care merită să fie citită și pusă la loc de cinste pe rafturi!

Mulțumesc Monica Ramirez pentru această serie grozavă! Nu știu cât am reusit să surprind sau să exprim, dar cartea este fantastica. Pentru mine ești Scriitor. Am citit într-un mod nebun, avidă de informație si de cuvinte. Nu am găsit repetiții ci doar expresii care au redat perfect intriga și trăirile personajelor.

Seria poate fi comandată de pe site-ul Editurii Librex, adică aici! Iar primul volum este disponibil aici, unde aveți și REDUCERE!

Felicitări pentru grafica de excepție!

10 gânduri despre „Asasin la feminin – Monica Ramirez Seria Alina Marinescu (#1) ***Recenzie