De vorbă cu…Nieves Fjoy

Pentru că ne învârtim constant în lumea cărților și pentru că prindem drag de autorii pe care îi descoperim, am vrea să știm câte ceva și despre ei. Noi le împărtășim părerile noastre despre proiectele lor, iar ei ne pot răspunde la unele întrebări.

Astăzi dau startul acestei noi rubrici pe blogul meu și vă rog să puneți în comentarii sau pe pagina Anca și cărțile fie micile voastre curiozități, fie numele autorului/ autoarei alături de care să stăm data viitoare la șuetă.

Pentru astăzi am ales-o pe Nieves Fjoy. De ce pe ea? Pentru că este o rubrică nouă iar ea este  nou intrată în cercul autorilor din echipa Librex. Sunteți curioși să o cunoaștem?

16729359_163129457523370_2030342028295056792_n.jpg

-Bună, draga mea! Oamenii deja te știu, fie de pe platforma Wattpad-punctul tău de lansare în lumea scrisului, fie de la editura Librex- unde va apărea în curând primul tău roman, Suflet rebel. Dar ne deschizi un pic ușița spre tine, să te cunoaștem mai bine? Am ales câteva întrebări, dar vreau să fie totul relaxat, ca între prieteni. 

                          

Cine e Nieves FJoy? Trei lucruri despre om, trei despre scriitor.

” La prima întrebare am zâmbit larg, deoarece de o bună perioadă am inceput să afirm că în mine sunt două personalități distincte, deși oarecum eu și Nieves ne completăm. În viața reală, sunt o leoaică de 34 de ani, impulsivă, cu un job plictisitor, soție și mamă. In cea fictivă intră în acțiune partea mea dezinvoltă combinată cu sadism si pasiune. In fața tastelor nu mă ghidez după absolut nicio regulă și nu mă rețin de la nimic. Sunt un haos ambulant. Și nu! Nu aș schimba nimic din cele două personalități! ”

Care a fost cel mai nebunesc lucru pe care l-ai făcut sau ai vrea sa îl faci?

” În viața de zi cu zi, nu fac lucruri nebunești, ba chiar sunt o persoană foarte preventivă, cu toate că așa cum spunea o prietenă eu și când respir sunt agitată. Ce mi-aș dori să fac? Hmmm. Cred că aș sări cu parașuta! Mi-aș dori să simt aerul cum îmi șuieră pe la urechi și-mi decongestionează plămânii. Cum pământul se apropie cu repeziciune și eu pot stăpâni momentul impactului cu solul. Cred că ar fi o experiență memorabilă, asta dacă nu mi-ar fi frică de înălțimi. ”

16712052_167284217107894_6430577020440930852_n.jpg

Care a fost primul proiect la care ai lucrat?

” Primul proiect la care am lucrat a fost Fugara. Este un proiect început timid și după o noapte de insomnie când mă săturasem să privesc tavanul. Totul a început de la o singura frază care mi s-a întipărit în minte din pricina unei păsări nocturne care nu avea nimic altceva de făcut decât să mă țină trează. Sunetele ei stridente au fost motivul pentru care a doua zi îmi țineam ochii deschiși cu scobitori, dar pusesem bazele unei povești și mă înarmasem cu mult curaj să mă avânt pe un teritoriu complet necunoscut. ”
De care personaj creat îți este cel mai dor?
” Ca și autor este puțin cam ciudat să am o preferință pentru un singur personaj și cumva ar trebui să țin asta ascuns față de cititori ca să nu influențez opinia lor, dar in sufletul meu întotdeauna Raisa este cea de care îmi va fi cel mai mult dor, deoarece cu ea am lucrat cel mai ușor. Cu ea am simțit cea mai puternică conexiune și tot la finalul poveștii ei am avut senzația că nu voi mai putea scrie o altă poveste la fel de zbuciumată. ”
16649076_165216307314685_6627486124044727282_n
Care ar fi cea mai mare provocare literara pentru tine? Ai scrie o carte total diferita de genul abordat?
” La fiecare început de proiect îmi ridic ștacheta și caut să aduc ceva nou. De fel sunt perfecționistă. De-a lungul timpului am primit de la cititori multe provocări și de fiecare dată am încercat să răspund afirmativ. Proiectul pe care îl am în desfășurare până la acest moment este provocarea care m-a stors de emoții și chiar am avut o perioadă când n-am putut să mă exprim în cadrul lui. Dar asta e cred eu cea mai mare calitate a unui scriitor. Să se muleze pe cerințele publicului, dar să îi surprindă cu modul în care alege să își îndeplinească sarcina. Încă nu mă încumet să mă gândesc la un alt stil deoarece încă stilul actual nu este clar definit. Îmbin mai multe elemente și poate ajunsă la o maturitate literară, voi incerca domeniul fantasy. Mi se pare cel mai greu de abordat și totodată cel mai atractiv. ”
Dacă am alcătui un decalog al scriitorului, care ar fi cea mai importantă poruncă?
” Aici este simplu! Cea mai importantă regulă după care scriitorul ar trebui să se ghideze este să depună suflet. Să nu scrie superficial, doar ca să umple niște foi de hârtie și să sacrifice niște copaci. Când nu strecori printre rânduri bucați din tine, nu ai niciun factor memorabil. Vei atrage prin acțiune, însiruirea seacă a evenimentelor, cititorul va fi captivat de desfășurarea poveștii, dar la final îți va închide cartea și va trece la o alta, fără să își mai amintească vreodată de maculatura care-i aglomerează biblioteca. Punând suflet, te vei imprima în mintea lui și involuntar, mereu va tânji să se intoarca la sursa dorului. Iți va cauta alte noi povești care să-l aline și astfel îți vei câștiga un loc în viața lui. Vei fi parte din el si el de fiecare dată când te va citi va rezona cu tine. Nu vă veți cunoaște, poate, dar veți fi cei mai buni prieteni. ”
Ce n-ai scris și ai dori să o faci?
” Am multe povești în minte și multe sunt continuări ale proiectelor deja finalizate. Doar timp să fie să dau formă tuturor destinelor cu care ador să mă joc. Deci nu pot să-ti numesc o chestie anume, deoarece asta ar insemna să vă fac un întreg istoric al personajelor mele, ceea ce ar umple prea mult spațiu. Sper ca pe parcurs toate vor ajunge în atenția cititorilor și abia atunci vom putea discuta despre viitor.
16649076_165216307314685_6627486124044727282_n
Ai ține cont de dorințele publicului în legătură cu traiectoria unui personaj?
” Nu! Categoric nu țin cont de dorințele cititorilor. Nu pentru că sunt îngâmfată sau mai știu eu ce, dar dacă te mulezi după dorințele lor, atunci pierzi din mister. Îi dai ceea ce-și dorește și nu mai reușești să-l surprinzi. Din contră! De obicei fac total invers. Am avantajul că scriu pe o platforma unde primesc comentarii și pot să întorc firul poveștii în așa fel încât să uimesc întotdeauna. De multe ori cititorii mei încearcă să ghicească ce urmează in următorul capitol, iar când citesc constată că am intors totul la 180 de grade. Da! Țin foarte mult la factorul surpriză și tocmai de aceea nu le voi oferi niciodată ceea ce-și doresc cu adevărat, decât când nimeni nu se așteaptă și asta după ce-mi împlinesc fiecare moft cu personajele mele. După ce le trec prin toate testele posibile și imposibile și consider că sunt pregătite să-și ia fiecare zborul independent de mine. ”
Văzusem la un moment dat pe rețelele sociale un mesaj. „Nu enerva un scriitor, te face personaj în cartea lui și te-ar putea omorî”. L-ai adopta?
” L-aș adopta! De ce nu! Nieves este mama răniților! Dar nu promit că nu-l voi supune unor cazne și mai mari! Ți-am spus deja că sunt o sadică și că-mi place să-mi chinui personajele. Hihihi! ”
Ce poveste găsim în Suflet Rebel?
” Povestea Sufletului rebel poate fi povestea oricui. Este o poveste despre concesii făcute unei societăți superficiale, unde suntem siliti să purtăm măști ca să fim în ton cu ceilalți. Orice abatere de la tipar, ne declară niște anomalii și de cele mai multe ori, uităm să fim noi înșine. Sufletul rebel se adresează în special persoanelor care sunt doritoare de afecțiune și care vor cu orice pret s-o obțină. Este o gamă largă de renunțări făcute din necesitatea de a fi normală. Este un destin încorsetat de lanțurile preconcepțiilor. Este glasul unui suflet care și-a făcut propriile alegeri, ignorând ceea ce îl definește. Dar este și despre existența unei divinități mai presus de voința omului. Un Dumnezeu care te lasă să greșești, dar care te învață totodată să nu persiști în greșeli. Acum depinde de fiecare cum va primi povestea Raisei. Mesajul meu este, zic eu, bine conturat si sper doar că va ajunge să fie descoperit. Dacă am avut acea abilitate de a reda cu acuratețe tot ceea ce am simțit când am scris acele rânduri, rămâne de văzut. Imaginează-ți că aș vorbi la nesfârșit despre acest proiect, dar prefer să aștept impactul lui asupra publicului. De el depinde dacă mesajul meu va merge mai departe. ”
Lucrezi la altă carte?
” Eu lucrez întotdeauna la altceva! Am ADN-UL infestat de microbul scrisului și sunt dependentă de doza drogului meu favorit. Fără scris cred că mi-ar bubui creierul și aș fi cea mai morocănoasă ființă. În prezent scriu la volumul doi din seria Paradoxul iubirii, intitulat Puntea suspinelor. Este cel mai dificil proiect al meu și care mă consumă emoțional mai mult decât oricare. Nu vreau să dau mai multe amănunte deși este aproape de finalizare, dar pot garanta că vă veți reîntâlni cu personajele din Suflet rebel cu toate că nu ele vor fi în prim plan.
Ce pasiuni ai? În afara scrisului, evident. 🙂
” Pasiunea care și-a pus amprenta asupra copilăriei mele a fost muzica. Am fost eleva liceului George Enescu la secțiunea pian până la vârsta de paisprezece ani, am activat în cadrul grupului Alegretto de la Palatul copiilor de la doi ani până la zece și aceasta perioada m-a declarat o fană pe viață a mult cunoscutului Richard Clayderman,  deși pe parcurs gusturile muzicale s-au tot schimbat. Pe același loc cu muzica este cititul, mă declar o devoratoare înverșunata a stilului romance, stil care mă provoacă să visez cu ochii deschiși. Ultima și nu cea din urmă este dansul, cu toate că acesta pasiune a rămas întotdeauna la stadiu de hobby și căruia mă dedic doar in clipele când mă prostesc alături de fiica mea, care este o tornadă de  energie ce mă face să-mi uit vârsta și mă menține tânără spiritual. ”
16142354_144112122758437_6079396528720817044_n
Dacă te-ai afla față în față cu Nieves la început de drum, ce i-ai spune?
” Hmmm… I-aș recomanda să-și cruțe biroul de cucuie deoarece accesele de nervi sunt inutile. Proiectele ei vor ieși exact așa cum își dorește și săracul obiect de mobiler torturat fără milă va fi inundat de lacrimi de fericire. Cred că n-ar ajuta-o foarte mult pentru că  este mai explozivă decât un butoi cu pulbere, dar ar scuti-o de multe dureri de cap și multe nopti de insomnie. Poate totuși citind aici va băga la cap pentru viitor! Doar poate 🙂
Ce sentiment ai vrut să transmiți cititorului?
” Nu știu dacă putem vorbi despre un sentiment transmis. Dacă aș putea cuprinde într-o singură senzație mesajul pe care întotdeauna am vrut să-l introduc în tot ceea ce scriu. Eu am o frază pe care întotdeauna mi-o repet ca o mantră protectoare și pe care aș dori s-o aduc în atenția tuturor. Ceea ce te lovește, nu te ucide și nu te îngenunchează, ci te călește și te face invincibil. De câte ori simt că sunt pe marginea unui colaps, când simt că nu am aer și nu mai pot respira, când totul e gri și monoton, mă încarc de energie recitând cu voce tare aceste cuvinte. Privesc în jurul meu și mă bucur de tot ce am primit în dar de la viață, toate lucrurile bune și găsesc motivația perfectă să zâmbesc. Strâng toate grijile în pumn, le sfărâm, le suflu în toate cele patru zări și merg înainte. Nu înclin balanța către loviturile primite, ci către învățămintele pe care le pot trage din experientele avute. După fiecare zi ploioasă, iese intotdeauna soarele, deoarece așa cum ploaia trebuie să hidrateze pământul, așa și soarele trebuie să-l încălzească și să-l ajute să fie roditor. Toate merg mână în mână. Dacă am fi doar fericiți, după un timp am ajunge să nu mai prețuim fericirea. Ar fi ceva pentru care nu ne-am mai lupta și am deveni niște marionete lipsite de emoții, trăind zi după zi mecanic. Știi totusi vorba aceea: Dumnezeu nu îți dă mai mult decât poți duce. E foarte adevărată și n-ar trebui ignarată în clipele când simțim că nu ne putem ridica de jos. Putem! Omul are acea abilitate de a fi rational și în noi este înrădăcinat instinctul de supraviețuire. Să nu-l ignorăm. Să nu ne lăsăm pradă greutăților și să privim în fiecare zi partea plină a paharului. Să fim optimiști ca să anihilăm pesimismul, ca la sfârșitul vieții să putem declara cu mâna pe inimă că am trait, nu să fim catalogați ca niște trecători pasivi prin această lume într-o continuă mișcare și transformare. ”
Un mesaj pentru cititori? 
” Aici mă voi folosi de un citat din carte , deoarece el este cel mai grăitor pentru cei pasionați de cărți: Ca și narator, eşti obligat să împleteşti ficţiunea cu realitatea, dar undeva trebuie să ştii să păstrezi intactă mai mult realitatea, ca oamenii să nu fie îndrumaţi greşit şi să creadă că totul e minunat şi că ei nu au altceva de făcut decât să-ţi citească scrierile şi totul se va rezolva de la sine. Nu, iubiţilor! Viaţa e haină, până la un anumit punct. Nu poţi încrucişa mâinile la piept şi aştepta să-ţi pice din cer. Nu citeşti despre un sărut şi ţi-l imaginezi că l-ai trăit tu, ci cauţi să-l pui în aplicare, căutând persoana potrivită care să te facă să arzi, aşa cum poate ai simţit din trăirile personajelor. Dacă rămâi ancorat între rândurile unui roman, nu te numeşti doar visător incurabil, ci pierzător, căci pierzi esenţa vieţii adevărate. Niciodată să nu lăsaţi ca nişte fraze romantice să vă întunece judecata, să rămâneţi doar setaţi pe a visa cu ochii deschişi, ci luptaţi, dragilor, ca să transformaţi acele frânturi pe care vi le doriţi, în viaţa voastră reală, să le integraţi în zilele pe care le trăiţi. E total greşit să luaţi de bună zicala, că ce se petrece într-o carte rămâne doar acolo, între prolog şi epilog. ”
16114255_137519083417741_6151411661087917969_n
Un gând de final…
” În încheiere aș dori să-i mulțumesc bunei mele prietene Nyna Pop pentru toate încurajările să purced pe acest drum, cel al publicării. Ei îi sunt datoare pentru toată atenția cu care sunt înconjurată zilele astea. Fără ea Suflet rebel ar fi rămas acolo unde a luat naștere și n-ar fi ajuns să vadă lumina tiparului. Nyna este energizantul meu. Oaza mea de liniște când nu-mi adun gândurile. Pe ea o sun la fiecare tristețe sau bucurie, cu ea împart frământările mele și ei îi voi fi veșnic recunoscătoare că a avut încredere în potențialul Sufletului rebel. Totodată multumesc și editurii care m-a adoptat, editorului minunat care ne susține pe fiecare în parte și care pune tot sufletul să ne ajute să oferim cititorului o imagine de calitate a poveștilor noastre. Nu în ultimul rând îți multumesc ție, suflet cald. Pentru că te-ai gândit la mine. Pentru caăai formulat întrebările de așa natură încât să pot reda o mare parte din sufletul meu, pentru că ești, pentru că simți, pentru că îți percep esența spiritului liber în aceste momente când scriu răspunsurile, te iubesc. ”
Îți mulțumesc mult pentru timpul acordat!
Pentru cei curioși în legătură cu Suflet Rebel, vă spun că este disponibilă pentru precomandă pe site-ul editurii Librex
16265409_145497912619858_2813940335317270178_n16299377_1594081110609210_6276547766781817853_n
13 gânduri despre „De vorbă cu…Nieves Fjoy

  1. Ceea ce am citit aici doar mi-a intarit convingerea ca esti exact asa cum mi te imaginam eu:)) Stii, cateodata, chiar daca nu vezi o persoana sau nu ajungi sa o cunosti face to face niciodata, parca o simti. Esti calda si dulce si ai un suflet tare bun! Sa-ti meraga toate unse, fata draga, pentru ca le meriti:*

    Apreciat de 2 persoane

  2. Felicitari Anca pentru noua rubrica 🙂 . Asa am aflat si eu cine este Nieves. Socializam pe facebook dar eu nu imi permit sa abordez persoanele cu intrebari si, sincer, nici timp nu am. Sunt curioasa in privinta cartii. Eu citesc rar pe wattpad tot din lipsa de timp dar si tehnologia nu tine cu mine. De aceea nu stiam de aceasta poveste.
    Oricum felicitari lui Nieves pentru carte si succes in continuare 🙂 ❤

    Apreciat de 2 persoane

  3. Felicitari la amandoua pentru acest minunat interviu si mult succes in continuare in tot ce faceti!Am citit Suflet rebel,datorita initiativei voastre si va multumesc.Asa am avut ocazia sa cunosc un pesonaj fabulos,care are cate putin din fiecare.Acum abia astept urmatorul volum si chiar daca nu sunt mare fana de serii pentru ca nu suport asteptarea o sa incerc sa am rabdare .va pup pe amndoua :*

    Apreciat de 1 persoană

      • asa este!Nieves este un autor care promite,parerea mea de cititor.Cartea care am citit-o m-a surprins intr-un mod placut.Nu ma asteptam ca prima ei carte sa fie asa complexa .

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

