Daruri de preț / Precious gift – Danielle Steel ***Recenzie

16651810_1418808868182065_292553952_n

Danielle Steel este una dintre autoarele mele de suflet. Păstrez pe polița din dormitor cărțile ei pe care le compar mereu cu pătrățelele alea din ciocolata delicioasă cu care ne răsfățăm din când în când, din dorința de a ne bucura cât mai mult de savoarea ei. Danielle scrie din suflet pentru suflet, bucăți rupte din viața de zi cu zi, transpuse pe pagini încărcate de stilul ei captivant, trăsături insuflate personajelor care par reale, palpabile, cu care ne identificăm mereu fără să vrem, cărora le suntem alături, cărora uneori ne vine să le dăm vreun sfat sau o îmbrățișare, pentru că da, personajele lui Danielle nu sunt privilegiate. Tot timpul au lacune, fie în viața personală, în suflet, sau în carieră.

Cartea de față m-a fascinat prin coperta ei sclipicioasă și așa de în ton cu sărbătorile, așa că nu am stat prea mult pe gânduri. Încă de când am primit-o mi-am promis că nu mă va aștepta prea mult.

Nu știu dacă de vină a fost povestea sau starea mea, cert e că nu m-a fascinat atât de tare. Personajele romanului parcă au trăit zeci de ani cu pânze pe ochi, iar apoi dintr-o dată le erau descoperite toate misterele lumii. Am simțit nevoia de mai multe detalii, de fapte nu doar de cuvinte așezate pe pagină. Nu am vrut doar să cred, am vrut să simt, să ajung eu la anumite concluzii. Ca să nu mai spun că domnul fotograf bărbat bine, m-a enervat teribil prin limbaj și comportament. Mi s-a părut un imatur, cu probleme de comportament.

Hei..ia uitați ce fac și eu! Tocmai vă spuneam că aveam nevoie de informații și nu de niște cuvinte, iar eu exact asta fac. Vă spun, vă spun fără să vă dau și alte detalii…

Veronique era o tânără dintr-o familie înstărită. Rămasă orfană de la vârsta fragedă și cu o moștenire uriașă, constituită atât din lichidități cât și din bunuri de preț, se îndrăgostește și se căsătorește cu Paul, un bărbat mult mai în vârstă ca ea. Poate căuta figura paternă, în timp ce el îi căuta banii, un lucru e sigur : ea l-a iubit atât de mult încât a adus pe lume trei fete minunate: Timmie, Juliette și Joy. Veronique a încercat să fie mamă și lui Bertie, fiul din prima căsătorie a lui Paul, dar acesta din păcate nu moștenise șarmul tatălui său ci doar o inimă rece și un egoism teribil.

Când Veronique află de infidelitățile lui Paul -marele iubitor de tot ce poartă machiaj- decide că îi este mai bine singură, asta bineînțeles după ce îi lasă o avere lui Paul și un castel în Franța. De asta spun că nu am înteles-o. Paul, în afară de dragoste nu mai făcea nimic altceva. Fetele crescuseră cu o carență afectivă, ducând lipsa constantă a figurii paterne.

Douăzeci de ani mai târziu fetele sunt fiecare pe drumul ei, fiecare încercând să își urmeze visul. Timmie este asistent social deși avea un master în alt domeniu, găsirea unor locuințe pentru cei fără adăpost era prioritatea ei.
Juliette abandonase Artele pentru Cordon Bleu și avea un magazin de sandvișuri care avea deja o clientelă bogată.
Joy era în căutarea visului hollywoodian , voia să fie actriță, dar lucra ca ospătăriță pentru a se întreține.

Mama lor, deși era bogată, le învățase să fie femei independente și să nu pună prea mare bază pe banii pe care îi vor moșteni oricum cândva.

Testamentul lui Paul aduce mari schimbări în viața fetelor, dar și o descoperire ce le va șoca și le va sublinia faptul că tatăl lor rămâne un necunoscut.

Paul lasă moștenire fetelor exact suma necesara fiecăreia pentru îndeplinirea viselor lor. Pe Veronique o roagă să picteze din nou și să cerceteze autenticitatea unui tablou, pe care el îl cumpărase cândva pentru ea.

Supriza este faptul că lui Bertie, fiul lui, nu îi lasă nimic, sperând ca asta sa fie o ultima lecție pentru toți banii pe care îi cam aruncase tânărul pe geam . De aici, fiecare începe un alt drum…drumul schimbării. O data cu moartea lui Paul, parcă încep să cadă toate pânzele.

Un castel dărăpănat, un proces care bate la ușă și un secret bine păstrat.
Cartea este scrisă într-un mod plăcut, însă acțiunea a fost prea statică, din punctul meu de vedere. E drept, avem nevoie și de astfel de lecturi dar parca i-a lipsit ceva, sau poate că aveam eu mai multe pretenții de la acestă autoare. Chiar sunt curioasă să aflu și alte păreri.

Mi s-a părut neverosimil faptul că fetele( toate 3) doar o foloseau pe mama lor, mai ales când în carte este subliniat de mai multe ori ca mama lor le învățase să fie independente, mi s-a părut o contradicție. iar când în carte apare Aidan, un fotograf, mi se pare incredibil limbajul lui la adresa fetelor dar și comportamentul ușor adolescentin, având în vedere ca el era totuși un bărbat de 41 de ani.

Cartea face parte din Colecția Blue Moon, apărută la Editura Litera, cărora le mulţumesc pentru exemplarul oferit.

5 gânduri despre „Daruri de preț / Precious gift – Danielle Steel ***Recenzie

Lasă un răspuns

