Cucerirea scoțianului / La rendicion del Highlander -Arlette Geneve ***Recenzie

16507337_1415758545153764_1966769608_n

Deși am citit doua cărți bune, mă refer la primele doua cărți ale Trilogiei Penword, iată ca povestea highlanderului Brandon se dovedește a fi preferata mea. Brandon, vărul lui Justin Penword, sotul Aurorei a cărei poveste am întâlnit-o în „Spinii dragostei”, îmi plăcuse ca și personaj, ca și apariție trecătoare în celelalte doua volume și îi mulțumesc prietenei lui Arlette, cea care a convins-o sa scrie și povestea lui Brandon, pentru că din nota autoarei aflăm că nu era decisă să o facă.

Această ultimă carte a Trilogiei, pentru mine a simbolizat încă o dată, dacă mai era nevoie, importanța rolului unei femei în viața bărbatului sau a unei familii ca entitate și parte integrantă a unei societăți. Indiferent că vorbim despre o lume împresurata și încastrată de reguli stricte care retezau dreptul de exprimare sau limitau libertățile tuturor, cu precădere a femeilor, până la societatea contemporană, rolul femeii a rămas același iar greutatea lui de a-l purta pe umeri este clar redusă atunci când îl împarți la doi.

Brandon Mcgregor, un uriaș scoțian, blond și la fel de serios și de tare precum munții pe care își avea reședința, primește suficient ” zahăr spaniol” cât sa își îndulcească viața. Aflat pe teritoriul spaniol, pentru încheierea unor afaceri, este atacat de niște bandiți însă salvat exact la timp de Marina, o tânără cordobeză frumoasa și la fel de libertină. Marian se dovedește că este întruchiparea perfectă a constatării cum ca ” esențele tari s-ar păstra în sticluțe mici „, când la cei un metru și puțin peste șaizeci ai ei, reușește să îi țină piept scoțianului.

Scene reîntâlnirii celor doi este extrem de amuzantă și de nefirească: el așteaptă în gradina să fie prezentat ducelui de Zambra, tatălui Marinei, ea încearcă să fugă de la balcon pe iedera ce înfrumuseța pereții pentru a -și lua la revedere de la o prietenă care pleca în Franța. Cum frumoasa rochie de bal, o împiedica, o aruncă pe fereastră, apoi renunță la pantofi, iar când observa că are spectatori, alunecă pe iederă însă este prinsa la timp de scoțianul ce admira intreaga reprezentație.

După ce îi face câteva cereri în căsătorie dar este refuzat de tatăl ei, Brandon hotărăște ca nimeni și nimic nu i-o va lua pe sapanioloaică din viața lui iar soarta îi surâde. Banditul care îl atacase, este nimeni altul decât prietenul Marinei și finul tatălui ei, iar când acesta este prins având în posesia lui niște bijuterii, se află la un pas de spânzurătoare. Hotărâta sa își ajute prietenul, Marina îl amenință pe Brandon să o ceară în căsătorie în schimbul declarației salvatoare care l-ar elibera pe Sebastian.

Cu inima strânsă deopotrivă de bucurie și de gelozie, crezând că ea e îndrăgostită de frumosul hoț, Brandon accepta și promite totodată sa o facă a lui trup și suflet. Un joc al orgoliilor, al cuvintelor spuse pe jumătate îi fac pe cei doi să se i depărteze în ciuda dragostei ce și-o purtau.

Adusa în Scoția, departe de căldură căminului ei, Marina afla ca este si mama vitrega dincolo de soție. Ian Mcgregor, fiul lui Brandon și a lui Sophie, uniți de o căsătorie aranjată, dar care a durat pana la nașterea moștenitorului. Venirea lui pe lume a însemnat plecarea ei pe cealaltă lume, fapt care a atras asupra scoțianului ura scoacrei sale, Morgana. Ian era un copil vitregit nu numai de pierderea mamei dar și a comportamentului celei care ii era bunică, cea care îi aplica pedepse corporale și care îi distrugea copilăria. Marina a simbolizat normalitatea lui, gura de oxigen proaspăt de care avea nevoie copilul dar și castelul auster și sobru pe care îl numeau casa.

Marina cade prada dușmaniilor ce invaluiau familia Mcgregor iar jumătățile de cuvinte i aduc din nou nori cenușii peste viata lor.

Ce sansa ai cei doi să lase dragostea să îi învăluie? Dar și cum renunță Brandon la orgoliul lui scoțian, vă invit pe voi să aflați.

Deși și în această carte am fost purtată ca într-un carusel al emoțiilor, al luptei continue a încăpățânarii și a dovedirii a cărui origine e mai predominanta sau mai nobila, aici am văzut că personajele s-au schimbat după lecția primită. Aflăm că Justin deși o iubește pe Aurora și îi promisese că va renunța la firea posesivă, continua sa fie același. Brandon, deși a fost un măgar scoțian încăpățânat a știut sa ierte și să ceară iertare. O trilogie minunată care m-a făcut sa descopăr un autor original, cu idei frumoase și cu un stil grozav de scriere.

Vă recomand seria!

Nota mea per total este 4.5/ 5.

Un gând despre &8222;Cucerirea scoțianului / La rendicion del Highlander -Arlette Geneve ***Recenzie&8221;

1. Cornelia zice:

Si preferată mea din aceasta trilogie este tot Cucerirea scotianului. Eu am început trilogia cu această carte,de fapt asa am facut cunostintă cu această autoare si pentru ca mi-a plăcut foarte mult am citit toate cărțile traduse la noi.