Aproape o lady / Nearly a lady -Alissa Johnson ***Recenzie

Nume engleza : Nearly a lady
Editura: Litera/ Lira
Colec?ia : Alma- Iubiri de poveste
Număr pagini : 322
Nota mea : 4.5/ 5

Câte compromisuri putem face în numele iubirii?

Alissa Johnson este o autoare nou intrata în colecția ALMA- IUBIRI DE POVESTE, iar eu am fost extrem de curioasă să o descopăr. Alissa Johnson și – a făcut debutul ca scriitoare în 2008, iar nominalizarea la premiile RITA ale Asociației Scriitorilor de Romane de Dragoste a venit ca o confirmare a calității bestsellerurilor ei vândute până în prezent în zece țări.

Nu mai este un secret pentru cei ce mă citesc zi de zi, ca atunci când am nevoie de love- story sau de relaxare aleg cu drag un roman din colecția Iubiri de poveste. Am visat de mică la dragostea aceea din povesti, și da știu ca nu mai sunt la vârsta la care sa aștept un prinț pe un cal alb, dar sufletul meu e al unei romantice incurabile care așteaptă fiorii aceia minunați pe care doar o dragoste ca în povești îi trezește, sunt și sunt mândră să recunosc-o iubitoare a Happy endingului, cred în dragoste cu fiecare părticică a sufletului meu si nu mă satur sa observ toate straturile pe care le poate acoperi iubirea. Sună a confesiune, nu? 🙂

Winnefred Blythe – este o tânără ce crescuse toată viata simțindu-se o povară. Mai întâi fusese data la o parte de tatăl ei, care o lasă în grija guvernantelor, până când la moartea lui îi ” pasează” creșterea ei bunului său prieten. Acesta din urma o pasează sotiei lui, care sfârșește prin a o trimite la un conac la țară, cu o guvernantă, oferindu-le doar o rentă de 5 lire pe an pentru cheltuieli.

Nimeni din familia tutorelui său însă nu bănuia infima suma ce îi era alocată, așa că Winnefred este obligată să se descurce. Muncind din greu alături de Lily, tânăra este opusul oricărei domnisoare debutante din sezoanele londoneze. Îmbrăcată în pantaloni, muncind din greu în gradina, împărțind orice bucățică de mâncare, cu o educație săracă în cunoștinte și având drept companioana o capră, tânăra lupta zi de zi acceptând cu bucurie greutățile vieții.

Când nedreptatea ce îi fusese făcută de cea de-a doua soție a tutorelui său este descoperită, la conacul unde locuia Winnefred este trimis Gideon Harveston, fratele marchizului răspunzător de soarta fetei. Pentru a compensa într-un fel viata grea a celor două femei, le oferă pe lângă mijloacele necesare întreținerii conacului și posibilitatea de a se bucura de un sezon londonez. Iar Winnefred acceptă spre disperarea ei, numai pentru a o răsplati pe Lily, singura persoana ce îi rămăsese aproape.

De aici începe farmecul cărții. Winnefred detestă lumea londoneză ce i-ar îngrădi libertatea dobândită pe câmpurile ei, însă realizează că se simte atrasă de Gideon. Însă este nevoită să ia lecții: de la „limbajul evantaiului”, la turnarea ceaiului, la dans sau formule de adresare – toate menite să îi asigure succesul în sălile de bal din Londra.

Gideon, proaspăt retras din marină, nu și-a vindecat complet sufletul de vină si fugea de orice i-ar putea aduce responsabilitatea pentru o altă persoană. Trăiește singur, fără servitori, fara menajera și valet, de teamă că nu ar putea să îi salveze la timp de vreo nenorocire.

Cum se va comporta el acum pus în postura de a fi responsabil pentru soarta a două tinere năpăstuite?
Vor putea cei doi sa își lase sufletele să fie vindecate de puterea iubirii? Cât de mult poate dragostea să îi schimbe, dar și cum își învinge Gideon demonii trecutului, vă invit să descoperiți singuri.

Mulțumim Cărți Romantice pentru titlurile bune apărute în aceasta colecție! Eu le recomand pe toate!